Brenno Anderson Azevedo Rodrigues
Brenno Rodrigues and MA in Communication - Advertising and Public Relations (University of Minho) in Braga, Portugal, graduated in Communications with emphasis in Public Relations (Federal University of Paraíba) and Specialization in Organizational Cultural Journalism (Integrated College Patos) with publication of the Case Study: Havaianas - Do the noble poor. Certification of the intensive course "English the Second Language" at WTC - Western Town College, Vancouver / Canada.
Currently developing studies in: Methodology of Scientific Research Administration in Marketing I and II, Ethics and Social Responsibility, Social Advertising, Art History, Social and Sports Marketing, Social Semiotics and Communication in Health. He was part of ABRH - Brazilian Association of Human Resources in the function of Director of Communications, where he served effectively in ceremonial events, planning and communication protocols. Founding partner sprawled Consulting, lectures, trainings and courses. Currently he is a professor of educational institutions Atheneum School and Community College of Ceará, where he teaches subjects such as general management theory, introduction to management, business communication, ethics and social responsibility, small business management and scientific research methodology.
From 2014 to 2019, he taught at UNIATENEU and Dexter Postgraduate Institute, where he taught subjects such as: endomarketing, entrepreneurship, interdisciplinary projects, general management theory, introduction to management, business communication, ethics and social responsibility, management of small companies and scientific research methodology. He is currently a Social Communications Officer of the Brazilian Army, crowded at Brasilia Headquarters.
Doutorando em Ciências Sociais pela Universidade de Salamanca, Espanha; Mestre em Comunicação (foco em Comunicação na Saúde) - Publicidade e Relações Públicas pela Universidade do Minho (2012) em Braga-Portugal; Especialização em Jornalismo Cultural Organizacional pela Faculdades Integradas de Patos (2007) e Graduado em Comunicação Social com Habilitação em Relações Públicas pela Universidade Federal da Paraíba (2006). Certificação em cursos como: English as Second Language na WTC (Western Town College), Vancouver, Canadá (2008) e em Dublin, Irlanda (2013) e Chinês no Instituto Confucio, Braga, Portugal (2011).
Desenvolveu estudos nas áreas de: Rotinas de Administração de Pessoal, Relações Sindicais, Responsabilidade Social, Publicidade Social, Endomarketing, Marketing Social e Esportivo, Semiótica Social e Comunicação na Saúde.
Fez parte da ABRH Associação Brasileira de Recursos Humanos na função de Diretor de Comunicação, onde atuou efetivamente em cerimoniais, eventos, planejamento de comunicação e protocolos. Foi sócio-fundador da Superares Consultoria, realiza palestras, treinamentos e cursos. Experiência em grandes empresas como ALPARGATAS S.A e REDE DE HOTÉIS MELIA. De 2014 até 2019 foi professor das instituições de ensino UNIATENEU e Instituto de Pós-Graduação Dexter, onde lecionou disciplinas como: Endomarketing, Empreendedorismo, Planejamento e Organização de Eventos, Projetos Interdisciplinares, Teoria Geral da Administração, Fundamentos de Marketimg I e II, A Arte na Morte (Tanatologia), Introdução à Administração, Merchandising, Publicidade e Propaganda, Cargos e Salários, Comunicação Empresarial, Ética e Responsabilidade Social, Gestão de Pequenas Empresas e Metodologia Científica da Pesquisa. Atualmente é Oficial de Comunicação Social do Exército Brasileiro, lotado no Quartel General de Brasília.
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