Post doctorate in Biotechnology area with emphasis on Molecular Virology (2012) São Paulo State University "Júlio de Mesquita Filho " ( UNESP), Botucatu campus, PhD in Biological Sciences (2011) , Master in Animal Biology (2006) and Bachelor of Biological Sciences ( 2003), Federal University of Pernambuco (UFPE) . She has extensive experience with handling venomous snakes and their line of research developed from the investigation of a skin disorder in rattlesnakes. To the discovery of the causative agent of the disease in snakes study was necessary to deepen knowledge in histology , histopathology , ultrastructure and molecular biology as well as applying various techniques including sequencing of the viral genome and viral metagenomics .It stands out because it has extensive experience in DNA sequencing by the Sanger method and using the ABI 3500 platform As a teacher his teaching method is based on the construction of knowledge and development of a line of thought, problem-based learning . It acts as a facilitator to arouse interest and critical thinking in their students .
Pós-doutorado na área de Biotecnologia com ênfase em Virologia Molecular (2012) pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP) campus de Botucatu, Doutorado em Ciências Biológicas (2011), Mestrado em Biologia Animal (2006) e Bacharel em Ciências Biológicas (2003) pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Sua linha de pesquisa se desenvolveu a partir da investigação de uma alteração cutânea em cascavéis. Para identificar o agente causador da enfermidade nas serpentes em estudo se fez necessário aprofundar conhecimentos em histologia, histopatologia, ultraestrutura e biologia molecular, bem como aplicar diversas técnicas incluindo sequenciamento do genoma viral e metagênomica viral. Foi gestora do laboratório de sequenciamento do Instituto de Ciências Biológicas da UNESP/Botucatu. Como docente seu método de ensino baseia-se na construção do conhecimento e formulação de uma linha de pensamento, aprendizagem baseada em problemas. Atua como facilitadora para despertar interesse e senso crítico em seus discentes.