Carlos Eduardo Andrade Pinheiro
Graduated in Medicine and Medical Residency in Pediatrics from the Federal University of Rio Grande do Sul (1979 and 1981), Master's degree in Genetics and Molecular Biology from UFRGS (1989) and Master's degree in Public Health, Epidemiology Concentration Area, from UFSC (2009) . PhD in the Pós-graduate Program in Science Education at UFRGS (2023), Dean of the UFSC Medical Course from 2010 to 2014; head of the department. of Pediatrics for three periods, the last being in 2016-2017. He was a phisician on duty at the Neonatology Service of the Regional Hospital of São José - Santa Catarina State Department of Health from 1987 to 2019. Adjunct Professor IV, Pediatrics at UFSC, with emphasis on Neonatology and Childcare. He is interested in the following topics: medical education, Educational Assessment, Progress Test, maternal and child health, perinatal epidemiology, survival analysis, low birth weight, humanization of childbirth care and breastfeeding.
Graduação em Medicina e Residência Médica em Pediatria pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1979 e 1981), mestrado em Genética e Biologia Molecular pela UFRGS (1989), área de Genética Humana, e mestrado em Saúde Pública pela UFSC (2009), área de concentração Epidemiologia. Doutor (PhD) pelo Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências, na UFRGS (2023). Professor de Puericultura e Neonatologia no Departamento de Pediatria da UFSC desde 1984, foi Coordenador do Curso de Medicina de 2010 a 2014; chefe do Depto. de Pediatria por três períodos (último em 2016-2017); Diretor Clínico do Hospital Universitário de 1992 a 1996; médico plantonista no Serviço de Neonatologia do Hospital Regional de São José - Secretaria de Estado da Saúde de Santa Catarina de 1987 a 2019. Interesse nos seguintes temas: aleitamento materno, humanização da assistência ao parto, saúde materno-infantil, epidemiologia perinatal, educação médica, avaliação educacional e Teste de Progresso.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos