Alexsandra Aparecida Silva do Prado de Aguiar
Graduated in Pedagogy from the State University of Rio de Janeiro - UERJ (2013). Participated in a research project on Florestan Fernandes' contributions to teacher training, with UERJ, in the Initiation to Teaching modality, carried out 1,080 hours. He has a postgraduate degree in Psychopedagogy and a postgraduate degree in Administration and School Supervision, both from the AVM Universidade Integrada in partnership with the Cândido Mendes University - UCAM (2015). Post-graduation in Knowledge and Practices in Basic Education with Emphasis on Public Policies and Sociocultural Projects in School Spaces, by the Federal University of Rio de Janeiro - UFRJ (in progress). Master in Education from Universidade Federal Fluminense - UFF (2020). Member of the Faculty of Education, UFF, of the Research Group on Public Education Policies (GRUPPE / CNPq). He participated in the Organization - Scientific Committee, in the 5th Student Seminar of the Post-Graduation Program of Universidade Federal Fluminense - "Democratization of Policies and Knowledge: Disputes in an Education Under Attack" - held at the Faculty of Education of UFF - Campus Gragoatá. Currently, she teaches 40 hours in the initial grades of elementary education in the municipal education network in Rio de Janeiro. Having publications in the area of Education, with an emphasis on Educational Policy, advocacy by the public school, inclusion and school management.
Possui graduação em Pedagogia pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro - UERJ (2013). Participou de projeto de pesquisa sobre as contribuições de Florestan Fernandes para a formação de docente, junto à UERJ, na modalidade de Iniciação à Docência, realizado 1.080hs. Possui pós-graduação em Psicopedagogia e pós-graduação em Administração e Supervisão Escolar, ambos pela Universidade AVM Faculdade Integrada em convênio com a Universidade Cândido Mendes- UCAM (2015). Pós-graduação em Saberes e Práticas na Educação Básica com Ênfase em Políticas Públicas e Projetos Socioculturais em Espaços Escolares, pela Universidade Federal do Rio de Janeiro - UFRJ (2021). Mestrado em Educação pela Universidade Federal Fluminense - UFF (2020). Membro na Faculdade de Educação da UFF, do Grupo de Pesquisa em Políticas Públicas de Educação (GRUPPE/CNPq). Participou da Organização - Comissão Científica, do V Seminário Discente do Programa de Pós-Graduação da Universidade Federal Fluminense - ?Democratização de Políticas e Saberes: Disputas em uma Educação sob Ataque? ? realizado na Faculdade de Educação da UFF - Campus Gragoatá. Doutorado em Educação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro - UERJ, em andamento. Participa do Grupo de Estudos e Pesquisa LER, Laboratório de Educação e República: Memórias docentes luso-brasileiras (1960-1980), Proped, Programa de Pós-graduação em Educação/UERJ e é bolsista CAPES. Professora das séries iniciais do ensino fundamental da rede municipal de educação do Rio de Janeiro. Na atualidade, exerce o cargo de Assessora do Gabinete do Deputado Estadual Waldeck Carneiro na Assembleia Legislativa do Estado do Rio de Janeiro (ALERJ). Tendo as publicações na área de Educação, com ênfase em Política Educacional, defesa pela escola pública, inclusão e gestão escolar.
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
