Publicações no BrCris
 

Vera Maria Barros de Oliveira

BS degree in Education (1959) and formation in Psychology (1986) at the Catholic University of São Paulo, Masters in Social Psychology (1983) and PhD in School Psychology and Human Development (1989) at the University of São Paulo. Associate Professor of Social Psychology at USP (1998). Member of the Research Group "Philosophy of Science and Psychology" - IPUSP. Full Professor of the Master's Program in Health Psychology of the Methodist University of São Paulo (1994-2012). Member of the Working Group of ANPEPP "Toy, Learning and Health". Member Director of the Brazilian Toy Libraries Association (1985 -.2015). Brazilian Link-Person at the "International Toy Libraries Association" (2002 -...). Member Director of the Sao Paulo Academy of Psychology (2015-...). Co-publisher of the Sao Paulo Academy of Psychology Bulletin (2015-...). The author has several publications on Play and Symbolic Processes. Main editor of Jasão Publishing.
Licenciada e Bacharel em Pedagogia pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1959), graduada em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1986), Mestre em Psicologia Social da Universidade de São Paulo (1983) e Doutora em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano da Universidade de São Paulo (1989). Livre Docente em Psicologia Social e do Trabalho pela USP. Professora titular em Psicologia da Saúde da Universidade Metodista de São Paulo (1994-2012). Membro do Grupo de Trabalho "Brinquedo-Aprendizagem e Saúde" da ANPEPP. Membro diretor da Associação Brasileira de Brinquedotecas (1985-2015). Membro correspondente da Associação Internacional de Brinquedotecas, ITLA. Membro Diretor da Academia Paulista de Psicologia (2015-atual). Co-editora do Boletim Academia Paulista de Psicologia (2015-atual). Psicóloga clínica. Possui numerosas publicações sobre o Brincar e os Processos Simbólicos. Editora-chefe da Editora Jasão.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •