Márcio Antônio Chiumento
Master in Business Administration from the UP (2017), in the area of management and innovation, has a degree in Tourism, emphasis on hotel administration, Federal University of Paraná (1999). Graduated in Law degree from Tuiuti University (2004). MBA in Finance from UFRGS (2007). Has experience in the area of Economics and Administration, CPA 20, acting in the financial market since 2000.Professional experience:Manager of relationship in the segments corporate, high income and private, service, portfolio management, default control, negotiation and sales, investment management, financial market knowledge, micro and macro economy, accounting balance, offshore products and financial services.Segment Manager: team management, monitoring of budgets and expenses, mobilization for sales, control of rating and administrative processes.General Manager: management in 5 banking units, mobilization and management of sales team, control of expenses, visits to clients and relationship entities, control of delinquency, education and responsible for installing two pilot project units to implement digital customer service .State Superintendent Administration Manager: responsible for control and compliance, human resources, budget and administrative expenses of 300 banking units, management of results and delinquency, installation of new units, negotiation with several intervenient areas of the regional banking structure, organization of events and Social Communication.Executive Manager: Management of Own Channels (Network of Agencies, Call Center, Planning and Network Management) - Headquarters Brasília - DF.certifications: advanced Spanish by Siel, credit management, people management, markenting, risk management and compliance, economics and finance and money laundering prevention.training: a total of 64 courses conducted by the Corporate University of Banco do Brasil, in several areas, focusing on internal controls, attendance, negotiation and sales, finance and marketing.
Mestre em Administração pela UP (2017), na área de gestão e inovação, possui graduação em Turismo, ênfase administração hoteleira, pela Universidade Federal do Paraná (1999). Graduação em Bacharel em Direito pela Universidade Tuiuti (2004). MBA em Finanças pela UFRGS (2007). Tem experiência na área de Economia e Administração, CPA 20, atuando no mercado financeiro desde 2000.Experiencia profissional:Gerente de relacionamento nos segmentos pessoa jurídica, alta renda e private, atendimento, gerenciamento de carteiras, controle de inadimplência, negociação e vendas, gestão de investimentos, conhecimento de mercado financeiro, micro e macro economia, balanço contábil, produtos offshore e serviços financeiros.Gerente de Segmento: gerenciamento de equipe, acompanhamento de orçamentos e despesas, mobilização para vendas, controle de rating e processos administrativos.Gerente Geral: gerenciamento em 05 unidades bancarias, mobilização e gerenciamento de equipe para vendas, controle de despesas, visita a clientes e entidades de relacionamento, controle de inadimplência, educadoria e responsável por instalar duas unidades de projeto piloto para implantação do atendimento digital a clientes.Gerente de Administração de Superintendência Estadual: responsável pelo controle e compliance, recursos humanos, orçamento e despesas administrativas de 300 unidades bancarias, gestão de resultados e inadimplência, instalação de novas unidades, negociação com diversas áreas intervenientes da estrutura bancaria regional, organização de eventos e comunicação social.Gerente Executivo: gerencia de Canais Próprios (Rede de Agências, Central de Atendimento, Planejamento e Gestão da Rede) - Unidade Sede Brasília - DF.certificações: espanhol avançado pela Siel, gestão de crédito, gestão de pessoas, markenting, gestão de risco e compliance, economia e finanças e prevenção a lavagem de dinheiro.treinamentos: total de 64 cursos realizados pela Universidade Corporativa do Banco do Brasil, em diversas areas, com enfase em controles internos, atendimento, negociação e vendas, finanças e marketing.
Áreas De Investigação
- Afiliação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos