Publicações no BrCris
 

Adriana Salviato Uller

Graduated in Geography Degree from FAFIJAN, Law Degree from CESCAGE; Degree in Pedagogy from UNICESUMAR. Specialized in Teaching Geography at UEL; Specialization in Geography of Paraná by UEM; Specialization in Heritage Education by UEPG; Specialization in Neuroscience by Famart; Extension and Deepening in Manual of School Disorders, at the CBI of Miami. Master in Education from UEPG, Doctorate in Physical Geography from USP and Post-Doctorate in Geography from UFPR. He has 32 years of experience as a teacher from Early Childhood Education to Graduate Studies in public and private networks, with 25 years in Higher Education (UEL and UEPG). She acted as coordinator of the Degree in Geography at the State University of Ponta Grossa, twice in the classroom course and once in the Distance Learning Degree. She also worked as coordinator of the Scholarship Program for Initiation to Teaching, and as a research, extension, PDE and TCC advisor, having been a public tender board and completion of undergraduate, master's and doctoral courses. He has experience in Geosciences, Education and Law, working mainly on the following topics: Cultural Geography, Cartographic Literacy, Thematic Cartography, Geotechnologies and ICTs applied to Teaching, Teacher Training, Teaching and Teaching Techniques, Inclusive Education, Environmental and Heritage Preservation , Environmental and Urban Law, Educational Law. Author of articles and scientific books, with the highlight being the textbook Desvendando Ponta Grossa - A municipality in Paraná. He maintains research in the Culture Specialty Groups - together with UFPR, with the line entitled Spatialities of Teaching and Representation, and in the Childhood, Culture and Education Studies Group, with the line entitled Topophilia as an articulating axis in the teaching-learning process.
Possui graduação em Licenciatura Em Geografia pela FAFIJAN, Bacharelado em Direito pelo CESCAGE; Licenciatura em Pedagogia pela UNICESUMAR. Com Especialização em Ensino de Geografia pela UEL; Especialização em Geografia do Paraná pela UEM; Especialização em Educação Patrimonial pela UEPG; Especialização em Neurociências e Especialização em Direito Educacional pela Famart; Extensão e Aprofundamento em Manual dos Transtornos Escolares, no CBI of Miami. Mestrado em Educação pela UEPG, Doutorado em Geografia Física pela USP e Pós-Doutorado em Geografia pela UFPR. Possui experiência de 32 anos como docente da Educação Infantil até a Pós-Graduação em redes públicas e Particulares, sendo 25 anos no Ensino Superior (UEL e UEPG). Atuou como coordenadora do Curso de Licenciatura em Geografia da Universidade Estadual de Ponta Grossa, sendo duas vezes no curso presencial e uma vez na Licenciatura EAD. Também atuou como coordenadora do Programa de Bolsa de Iniciação à Docência, e como professora orientadora de pesquisa, extensão, PDE e TCC, tendo sido banca de concursos públicos e conclusão de curso de graduação, mestrado e doutorado. Possui experiência na área de Geociências, Educação e Direito, atuando principalmente nos seguintes temas: Geografia Cultural, Alfabetização Cartográfica, Cartografia Temática, Geotecnologias e TICs aplicadas ao Ensino, Formação de Professores, Ensino e Técnicas de Ensino, Educação Inclusiva, Preservação Ambiental e Patrimonial, Direito Ambiental e Urbanístico, Direito Educacional. Autora de artigos e livros científicos, tendo como grande destaque o Livro didático Desvendando Ponta Grossa - Um município do Paraná. Mantém pesquisa nos Grupos Especialidades da Cultura - junto à UFPR, com a linha intitulada Espacialidades do Ensino e Representação, e no Grupo de Estudos da Infância, Cultura e Educação, com a linha intitulada A topofilia enquanto eixo articulador no processo de ensino-aprendizagem.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •