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Leonardo Santos Amâncio Cabral

He holds a Master's degree (2010), Doctorate (2013) and Post-Doctorate (2015) in Special Education by the Federal University of São Carlos (PPGEEs / UFSCar). Full Doctorate at the University of Rome 'Foro Italico', in Cultures, disability and inclusion: education and training. Associate Degree of 'Doctor Europeaus', by the European Commission. Full Degree in Physical Education by the Federal University of Uberlândia (2007). Currentrly, is Adjunct Professor of the Federal University of São Carlos, linked to the Department of Psychology and the permanent staff of the Postgraduate Program in Special Education. Leader of the Research Group 'Identities, Disabilities, Education & Accessibility' (GP-IDEA / CNPq). He composes the board of the Association of Researchers in Special Education - ABPEE. He is associate editor of the Brazilian Journal of Special Education (RBEE) and the Special Education Magazine (REE / UFSM). Works mainly in the following areas: Accessibility and Affirmative Actions in Higher Education; Human Rights, Identities and Differences; Policies and Practices in Special Education; Teacher training; Teaching and Collaborative Consulting.
Professor Adjunto da Universidade Federal de São Carlos, vinculado ao Departamento de Psicologia e ao quadro permanente de docentes do Programa de Pós-Graduação em Educação Especial. Líder do Grupo de Pesquisa 'Identidades, Deficiências, Educação e Acessibilidade'. Coordenador da Coordenadoria de Inclusão e Direitos Humanos da Secretaria de Ações Afirmativas, Diversidade e Equidade da UFSCar. Membro da Comissão Assessora em Educação Especial e Atendimento Especializado em Exames de Avaliação da Educação Básica do INEP. Compõe o GT-11 e o GT-15 da ANPEd (Educação Superior e Educação Especial). Possui Mestrado (2010), Doutorado (2013) e Pós-Doutorado (2015) em Educação Especial pela Universidade Federal de São Carlos (PPGEEs/UFSCar). Doutorado Pleno na Universidade de Roma 'Foro Italico', em Culturas, deficiência e inclusão: educação e formação. Titulação Adjunta de 'Doctor Europeaus', pela Comissão Europeia. Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade Federal de Uberlândia (2007). Atua, principalmente, nos seguintes âmbitos: Políticas de Acessibilidade na Educação Superior; Práticas Cooperativas em Educação Especial; Formação de Professores; Mercado de Trabalho; Ações Afirmativas; Subjetividades e Direitos Humanos. ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3520-3687.

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