Graduated in Chemical Engineering from Fundação Universidade Regional de Blumenau (2015). Master in Environmental Engineering from Fundação Universidade Regional de Blumenau (2018), in which the quality of surface runoff water was evaluated from its percolation on permeable concrete pavement. In laboratory experiments, the interference of three pervious concrete dosage methods on surface runoff quality was analyzed: American Concrete Institute (2010), Nguyen et al. (2014) and Zheng, Chen and Wang (2012). Doctorate in Environmental Engineering by the Postgraduate Program in Environmental Engineering by the Regional University of Blumenau Foundation, the continuation of the project executed in the master's degree was carried out, with the in loco application of the method dose that obtained a better response. The proposal was to apply the permeable concrete pavement in the university parking lot and to evaluate the interference of the permeable concrete pavement in the surface runoff water quality in a situation with the occurrence of climatic and traffic adversities.
Possui graduação em Engenheira Química pela Fundação Universidade Regional de Blumenau (2015). Mestrado em Engenharia Ambiental pela Fundação Universidade Regional de Blumenau (2018), no qual foi avaliada a qualidade da água do escoamento superficial a partir de sua percolação em pavimento de concreto permeável. Nos experimentos laboratoriais foi analisada a interferência de três métodos de dosagem de concreto permeável na qualidade do escoamento superficial: American Concrete Institute (2010), Nguyen et al. (2014) e Zheng, Chen e Wang (2012). Doutorado em Engenharia Ambiental pelo Programa de Pós-Graduação em Engenharia Ambiental pela Fundação Universidade Regional de Blumenau, foi realizado a continuação do projeto executado no mestrado, com a aplicação in loco do método de dosagem que obteve uma melhor reposta. A proposta foi aplicar o pavimento de concreto permeável no estacionamento da universidade e avaliar a interferência do pavimento de concreto permeável na qualidade da água do escoamento superficial em uma situação com a ocorrência de adversidades climáticas e de tráfego.