Publicações no BrCris
 

Gilvan Takeshi Yogui

B.S. in Oceanography, Rio Grande Federal University (FURG), Brazil, 1998. M.S. in Chemical and Geological Oceanography, University of Sao Paulo (USP), Brazil, 2002. Ph.D. in Oceanography, Texas A&M University (TAMU), USA, 2008. Gilvan Yogui is currently an associate professor in the Department of Oceanography at Federal University of Pernambuco, Brazil. His primary areas of expertise are chemical oceanography and environmental chemistry. He has worked in pollution monitoring programs as well as biogeochemical studies of organic compounds (e.g., petroleum hydrocarbons, persistent organic pollutants, stable isotopes and lignin oxidation products). Dr. Yogui?s research interests include: (1) development of analytical techniques for the analysis of organic compounds; (2) participation in intercomparison programs; (3) transport, impact and fate of trace organic contaminants in the environment; and (4) biogeochemistry of organic matter in aquatic ecosystems.
Gilvan Yogui possui graduação em Oceanologia pela Universidade Federal do Rio Grande (1998), mestrado em Oceanografia Química e Geológica pela Universidade de São Paulo (2002) e doutorado em Oceanografia pela Texas A&M University (2008). Atualmente é professor associado no Departamento de Oceanografia da Universidade Federal de Pernambuco. Tem experiência em programas de monitoramento ambiental e estudos biogeoquímicos de compostos orgânicos, tais como hidrocarbonetos do petróleo, poluentes orgânicos persistentes, isótopos estáveis e marcadores geoquímicos de lignina. Seus interesses de pesquisa incluem: (1) desenvolvimento de métodos analíticos para a determinação de compostos orgânicos; (2) participação em programas de intercalibração e controle de qualidade analítica; (3) transporte, distribuição e impacto de contaminantes orgânicos no ambiente; e (4) biogeoquímica da matéria orgânica em ecossistemas aquáticos.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •