Geraldo Tadeu Moreira Monteiro
Holds a Degree in Social Sciences from the Federal University of Rio de Janeiro (1984), a Law degree from Cândido Mendes University (1985), a Master's degree in Political Sociology (Sociologie Politique) from Université de Paris I (Pantheon-Sorbonne) ) and PhD in Law from the State University of Rio de Janeiro (2001). Between September 2010 and August 2015, he was Director of the Instituto Universitário do Rio de Janeiro (IUPERJ). He was the Coordinator of the IUPERJ Post-Graduate Program in Political Science and International Relations between September 2010 and March 2012. From April 2011 to October 2017, he held the position of Full Professor of Political Science of the Graduate Program in Political Science and International Relations of IUPERJ. Since 1993, he has been Professor of Legal Sociology at the Faculty of Law of UERJ. Since 2001, he has been Associate Professor of Legal Sociology at the State University of Rio de Janeiro. He is currently coordinator of the Brazilian Center for Studies and Research on Democracy (Cebrad), a research group linked to the Post Graduate Program in Law at UERJ and certified by CNPq. Since 2004, he has been the Chief Executive Officer of the Brazilian Institute of Social Research (IBPS), responsible for the coordination of survey research, qualitative research, market research and opinion surveys. He is a member of the Editorial Board and Scientific Editor of Gramma Livraria e Editora. Has extensive experience in the area of Political Research, Market Research, with emphasis on Electoral Studies and Political Parties, as well as Public Policy Analysis. In the scope of university management, he has held several positions of senior management and coordination at undergraduate, master's and doctoral levels, having acted as a consultant in the area of Higher Education with modeling and restructuring of HEIs and courses at different levels, creation of areas of research and development, educational market research, organizational climate, among others.
Possui graduação em Ciências Sociais pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1984), graduação em Direito pela Universidade Cândido Mendes (1985), mestrado (Diplôme d'Études Approfondies) em Sociologie Politique - Universite de Paris I (Pantheon-Sorbonne) (1986) e Doutorado em Direito pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (2001). Entre setembro de 2010 e agosto de 2015, foi Diretor do Instituto Universitário de Pesquisas do Rio de Janeiro (IUPERJ). Exerceu a Coordenação do Programa de Pós-Graduação em Ciência Política e Relações Internacionais do IUPERJ entre setembro de 2010 e março de 2012. De abril de 2011 a outubro de 2017, exerceu o cargo de Professor Titular de Ciência Política do Programa de Pós-Graduação em Ciência Política e Relações Internacionais do IUPERJ. Desde 1993, é Professor de Sociologia Jurídica da Faculdade de Direito da Uerj. Desde 2001, é Professor Associado de Sociologia Jurídica da Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Atualmente, é coordenador do Centro Brasileiro de Estudos e Pesquisas sobre a Democracia (Cebrad), grupo de pesquisa vinculado ao Programa de Pós-Graduação em Direito da Uerj e certificado pelo CNPq. Desde 2004 é Diretor-Presidente do Instituto Brasileiro de Pesquisa Social (IBPS), responsável técnico pela coordenação de pesquisas de survey, pesquisas qualitativas, pesquisas de mercado e de opinião. É membro do Conselho Editorial e Editor-Científico da Gramma Livraria e Editora. Tem larga experiência na área de Pesquisa Política, Pesquisa de Mercado, com ênfase em Estudos Eleitorais e Partidos Políticos, além da Análise de Políticas Públicas. No âmbito da gestão universitária, exerceu vários cargos de direção superior e de coordenação em níveis de graduação, mestrado e doutorado, tendo atuado como consultor na área da Educação Superior com modelagem e reestruturação de IES e de cursos em diferentes níveis, criação de áreas de pesquisa e desenvolvimento, pesquisas de mercado educacional, clima organizacional, entre outros.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos
