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Samuel Ribeiro Tavares

ACADEMIC TRAINING > Post-Doctoral degree in engineering Education (PUC-SP), Doctoral degree in Production Engineering (UNIMEP); Masters degree in People Management (MACKENZIE); Graduate Degree in Education Nowadays (ANHEMBI-MORUMBI); Graduate Degree in Inclusive Education Practices (ANHEMBI-MORUMBI); Graduate Degree in Psychopedagogy (ANHEMBI-MORUMBI); Graduate Degree in Planning, Implementation and Management of Distance Education (UFF), Graduate Degree in Business Management (UNINOVE), Graduate Degree in People Management (USJT), Graduate Degree in Marketing Management (USJT), Graduate Degree in Operations Management (USJT), Graduate Degree in Finance Management (USJT), Graduate Degree in School Management (UNIBAN), Graduate Degree in School Supervision (UNIBAN) and Graduate Degree in English Grammar (UNISANTANNA); and Undergraduate Degree in Human Resources Management (UNINOVE), Pedagogy (UNIBAN) and Classical Letters (FATEMA).MANAGERIAL EXPERIENCE > 25 years of experience in customer service management (leadership, facilitation and administration): 15 years in contact centers management (NEXTEL, DIRECTEL and CREDICARD) and almost 10 years in universities management (EUROPAN and UNINOVE).TEACHING EXPERIENCE > 20 years of teaching experience (undergraduate and graduate) in business management (marketing, financial, operational and people) with focus on customer relationship managgement, at UNICSUL, UNINOVE, UNIP, ESTÁCIO, HOTEC, FASP, EUROPAN, FIAP and FITO / 07 years of highscool teaching experience (Portuguese and English languages teacher) / 03 years of English language teaching at languages schoolsCONSULTING EXPERIENCE > 20 years of consulting experience in customer service management (ACCENTURE and SRT ADMINISTRATIVE SUPPORT), working with change management, assisting partners to align people (attraction, qualification, evaluation and compensation), processes (design, execution, measurement and improvement) and technologies (automation and virtualization), in order to obtain the appropriate synergy between operational efficiency and marketing efficacy.LANGUAGES > Certificates of High Proficiency in English language issued by Brigham Young University (BYU) and University of Cambrige (CPE).CONTACT > linkedin.com/in/samuel-tavares-7aa24815b..... samueltavares@yahoo.com..... 55-11-988710330
Pós-doutorado em Educação em Engenharia (PUC-SP), doutorado em Engenharia de Produção (UNIMEP); mestrado em Gestão de Pessoas (MACKENZIE); especialização em Educação na Atualidade (ANHEMBI-MORUMBI); especialização em Gestão Escolar Inclusiva (ANHEMBI-MORUMBI); especialização em Psicopedagogia (ANHEMBI-MORUMBI), especialização em Planejamento, Implementação e Gestão da Educação à Distância (UFF), especialização em Gestão Empresarial (UNINOVE), especialização em Gestão de Pessoas (USJT), especialização em Gestão de Marketing (USJT), especialização em Gestão de Operações (USJT), especialização em Gestão de Finanças (USJT), especialização em Gestão Escolar (UNIBAN), especialização em Supervisão Escolar (UNIBAN) e especialização em Gramática da Língua Inglesa (UNISANTANNA); e graduação em gestão de recursos humanos (UNINOVE), graduação e licenciatura em Pedagogia (UNIBAN) e Letras (FATEMA).25 anos de experiência no gerenciamento (liderança, facilitação e administração) do relacionamento com clientes: 15 anos na gestão de contact centers (NEXTEL, DIRECTEL e CREDICARD) e 10 anos na gestão educacional (EUROPAN e UNINOVE).20 anos de experiência docente no nível superior (graduação e pós-graduação) na área de gestão empresarial (marketing, finanças, operações e pessoas), com foco no gerenciamento do relacionamento com clientes (UNICSUL, UNINOVE, UNIP, ESTÁCIO, HOTEC, FASP, EUROPAN, FIAP e FITO).07 anos de experiência docente nos ensinos fundamental e médio, nas áreas de Língua Portuguesa e Língua Inglesa.03 anos de experiência docente no ensino de Língua Inglesa em escola de idiomas.20 anos de experiência consultiva (ACCENTURE e SRT APOIO ADMINISTRATIVO), atuando na gestão de mudanças com foco no gerenciamento do relacionamento com clientes, auxiliando seus parceiros a alinharem pessoas (atração, qualificação, avaliação e compensação), processos (desenho, execução, medição e melhoria) e tecnologias (automação e virtualização), de modo a obterem a adequada sinergia entre eficiência operacional e eficácia mercadológica.Certificados de High Proficiency em Língua Inglesa emitidos pela Brigham Young University e University of Cambrige.linkedin.com/in/samuel-tavares-7aa24815bsamueltavares@yahoo.com55-11-988710330
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