Publicações no BrCris
 

Marcelo Marcio Soares

Marcelo Soares is currently a Full Professor at the School of Design, Hunan University, China, selected for this post under the 1000 Talents Plan of the Chinese Government. He is also a licensed Full Professor of the Department of Design at the Federal University of Pernambuco, Brazil. He holds an M.S. (1990) in Industrial Engineering from the Federal University of Rio de Janeiro, Brazil, and a Ph.D. from Loughborough University, England. He was a post-doctoral fellow at the Industrial Engineering and Management System Department, University of Central Florida. He served as an invited lecturer at the University of Guadalajara, Mexico, University of Central Florida, USA, and the Technical University of Lisbon, Portugal. Dr. Soares is Professional Certified Ergonomist from the Brazilian Ergonomics Association, which he was president for seven years. He has provided leadership in ergonomics in Latin American and in the world as a member of the Executive Committee of the International Ergonomics Association (IEA). Dr. Soares served as Chairman of IEA 2012 (the Triennial Congresses of the International Ergonomics Association), held in Brazil. Professor Soares is currently a member of the editorial boards of Theoretical Issues in Ergonomics Science, Human Factors and Ergonomics in Manufacturing, and several journal publications in Brazil. He has about 50 papers published in journals, over 190 conference proceedings papers, and 110 books and book chapters. He has undertaken research and consultancy work for several companies in Brazil. He is the author of the book "Ergodesign for product design: a human-centered approach", which has been published in three languages: English, Portuguese, and Chinese. Prof. Soares is co-editor of the "Handbook of Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design", and the "Handbook of Usability and User-Experience (UX)" published by CRC Press. His research, teaching, and consulting activities focus on manufacturing ergonomics, usability engineering, consumer product design, information ergonomics, and applications of virtual reality and neuroscience in products and systems. He also studies user emotions when using products and techniques in real and virtual environments based on biofeedback (electroencephalography and infrared thermography).
Marcelo Soares é atualmente Professor Titular da Escola de Design, Universidade Hunan, China, selecionado para este posto no âmbito do Programa 1000 Talentos do Governo Chinês. Ele também é Professor Titular licenciado do Departamento de Design da Universidade Federal de Pernambuco, Brasil. Dr. Soares é Mestre (1990) em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil e Ph.D. pela Universidade de Loughborough, Inglaterra. Ele foi pós-doutorando no Industrial Engineering and Management System Department, University of Central Florida. Foi professor convidado na Universidade de Guadalajara, México, Universidade da Flórida Central, EUA e na Universidade Técnica de Lisboa, Portugal. Prof. Soares é Ergonomista Profissional Certificado pela Associação Brasileira de Ergonomia, da qual foi presidente por sete anos. Ele tem realizado liderança em ergonomia na América Latina e no mundo como membro da Diretoria da Associação Internacional de Ergonomia (IEA). O Dr. Soares foi presidente do IEA 2012 (Congresso Trienal da Associação Internacional de Ergonomia) realizado no Brasil. Atualmente, o Professor Soares é membro dos conselhos editoriais das revistas Theoretical Issues in Ergonomics Science, Human Factors and Ergonomics in Manufacturing e de várias publicações de revistas no Brasil. Ele tem cercar de 50 artigos publicados em revistas, mais de 190 artigos em anais de conferências e 110 livros e capítulos de livros publicados. Tem realizado trabalhos de pesquisa e consultoria para várias empresas no Brasil. É autor do livro "Ergodesign para o design de produto: uma abordagem centrada no humano", que foi publicado em três idiomas: ingles, português e chinês. O Prof. Soares é co-editor do "Handbook of Human Factors and Ergonomics in Consumer Product Design" e do "Handbook of Usability and User-Experience (UX)" publicados pela CRC Press. Suas atividades de pesquisa, ensino e consultoria concentram-se nas áreas de ergonomia de fabricação, usabilidade, design de produtos de consumo, ergonomia da informação e aplicações da realidade virtual e neurociência em produtos e sistemas. Ele também estuda as emoções do usuário ao utilizar produtos e técnicas em ambientes reais e virtuais baseados em biofeedback (eletroencefalografia e termografia infravermelha).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •