PÓS-DOUTOR EM EDUCAÇÃO, ARTES E HISTÓRIA DA CULTURA (Universidade Presbiteriana Mackenzie). Possui bacharelado em Teologia pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (2007), licenciatura em Ciências Sociais pela Universidade Metodista de São Paulo (2011), licenciatura em Pedagogia pelo Centro Universitário Ítalo Brasileiro (2022), mestrado em Ciências da Religião pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (2013) e doutorado em Humanidades, Direitos e outras Legitimidades pela Universidade de São Paulo (2019). Atualmente é PEB II - categoria o - Secretaria do Estado da Educação (SP). Tem experiência na Educação Básica e Ensino Superior nas áreas da Sociologia, Gestão Pública, História e Pedagogia. Possui livros e artigos científicos publicados.
He holds a degree in Theology from Universidade Presbiteriana Mackenzie (2007), a degree in Social Sciences from Universidade Metodista de São Paulo (2011), a Master?s degree in Sciences of Religion from Universidade Presbiteriana Mackenzie (2013) and a PhD in Human Sciences from the University of São Paulo (2019). ) and specialization in Public Management from the Federal University of São Paulo. He is currently a professor at the Public Network of the State of São Paulo, teaching Sociology, Philosophy and History for Elementary School, New High School and EJA. He has experience in teaching higher education (Theology, Public Management and HR), and teaching in postgraduate courses (MBA in People Management). He carried out the following researches: Protestant Arabs (2010-2011); Islamic Arabs (2011-2019); Organizational Culture under the Legacy of Pierre Bourdieu (2017-2019) and Protestantism in the village of Paranapiacaba in the 19th and 20th centuries (current research - post-doctoral).