Sandra de Brito da Silva
Master in Design Management from the Federal University of Paraná ? UFPR; MBA in Marketing and Fashion Design by IBModa; specialization in Fashion Communication Management ? IBModa; course in Shoe Styling and Modeling ? SENAI/SP; Flat Modeling and Knitting course ? SENAI/SP. Read; speaks and writes in English at an advanced level. Professor in graduate courses; undergraduate and technical courses in Fashion Design: Styling and Fashion Production at the University Center of Jaraguá do Sul ? UNERJ/PUC-PR; at UNIASSELVI ? Metropolitan College of Guaramirim/SC; at SENAC-SP and at SENAI Joinville/SC; having taught the disciplines of: Psychosociology of Fashion; Visual Language Studies; Creativity; Fashion Project; Collection development; Creativity; Creation Laboratory; Prototypes Workshop; Fashion accessories; Portfolio creation; Graphic Representation - fashion design; digital illustration; digital technical drawing -; Fashion Production Fashion Marketing; Fashion Retail and Research Methodology. CBT project advisor; evaluating teacher in examining boards. Organizer of events such as parades, exhibitions; fashion weeks and workshops. Author of an article on design management for the book: ?Design management: using design to build brand value and corporate innovation?; by Brigitte Borja de Mozota, by Bookman publishing house (2010); from the article ?The environmental analysis of products and sustainable design: a case study at FLEXIV? ? CBGCV (2008) and from several other articles as responsible for the fashion column of Cidade Sucesso/ SC magazine. Experience in the fashion segment with an emphasis on fashion research; collection development, fashion production; costume; fashionable communication; creation and production of graphic pieces; consumer market research and analysis.
Mestre em Gestão de Design pela Universidade Federal do Paraná ? UFPR; MBA em Marketing e Design de Moda pelo IBModa; especialização em Gestão de Comunicação da Moda ? IBModa; curso em Estilismo e Modelagem de Calçados ? SENAI/SP; curso de Modelagem Plana e Malharia ? SENAI/SP. Lê; fala e escreve em idioma inglês, em nível avançado. Professora em cursos de pós-graduação; graduação e cursos técnicos de Design de Moda: Estilismo e Produção de Moda no Centro Universitário de Jaraguá do Sul ? UNERJ/PUC-PR; na UNIASSELVI ? Faculdade Metropolitana de Guaramirim/SC; no SENAC-SP e no SENAI Joinville/SC; tendo ministrado as disciplinas de: Psicossociologia da Moda; Estudos da Linguagem Visual; Criatividade; Projeto de Moda; Desenvolvimento de coleção; Criatividade; Laboratório de Criação; Oficina de Protótipos; Acessórios de Moda; Criação de Portfólio; Representação Gráfica- desenho de moda; ilustração digital; desenho técnico digital -; Produção de Moda Marketing de Moda; Varejo de Moda e Metodologia de Pesquisa.. Orientadora de projetos de TCC; professora avaliadora em bancas examinadoras. Organizadora de eventos como desfiles, exposições; semanas de moda e oficinas. Autora de artigo sobre gestão de design para o livro: ?Gestão de design: usando o design para construir valor de marca e inovação corporativa?; de Brigitte Borja de Mozota, pela editora Bookman (2010); do artigo ?A análise ambiental de produtos e design sustentável: um estudo de caso na FLEXIV? ? CBGCV (2008) e de outros diversos artigos como responsável pela coluna de moda da revista Cidade Sucesso/ SC. Experiência no segmento de moda com ênfase em pesquisa de moda; desenvolvimento de coleções, produção de moda; figurino; comunicação na moda; criação e produção de peças gráficas; pesquisa e análise de mercado consumidor.
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