Publicações no BrCris
 

Leonardo Lana de Carvalho

Leonardo Lana de Carvalho is Assistant Professor at the Federal University of the Valleys of Jequitinhonha and Mucuri / Diamantina, Minas Gerais, Brazil, at the Department of Computer Science / FACET. He is president of the Brazilian Society on Cognitive Science and member of the ANPOF Working Group on Philosophy of Mind and Information. He leads research in the Master on Human Sciences - FIH / UFVJM, pole Language Studies and Culture. He holds postdoctoral degrees from the University of Paris - Sorbonne / CNRS and at UFU (Institute of Psychology) / FAPEMIG. He holds a PhD in Psychology from Lumière Lyon II University with co-orientation in Computer Science at the University Claude Bernard Lyon I / LIRIS, France. Topics of interest: Computational Theory of Mind; Enactive Cognitive Science; Complex Systems Cognition; Cognitive processes; Agent Based Modeling and Simulation; Self-organization; Emergent language; Artificial Computational Intelligence.
Leonardo Lana de Carvalho é Professor Associado da Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri (UFVJM), lotado no Departamento de Computação / FACET. Possui pós-doutorado pela Universidade de Paris IV - Sorbonne / CNRS e pela UFU (Instituto de Psicologia) / FAPEMIG. Possui doutorado em Psicologia (Cognitiva) pela Universidade Lumière Lyon II com co-orientação em Computação pela Universidade Claude Bernard Lyon I / LIRIS, França. É presidente da Sociedade Brasileira de Ciência Cognitiva e membro do GT Filosofia da Mente e da Informação da ANPOF. Orienta no Mestrado em Ciências Humanas - FIH / UFVJM, na linha: Estudos da Linguagem e Cultura. Tópicos de interesse: Teoria Computacional da Mente; Ciência Cognitiva Enativa; Sistemas Complexos Cognição; Processos Cognitivos; Modelagem Computacional baseada em Multi-agente; Auto-organização; Linguagem Emergente; Inteligência Artificial Computacional.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •