Publicações no BrCris
 

Sérgio Antônio dos Santos

Master of Science in Consumer Behavior (2009) and Business Administrator by the Faculdade de Economia e Administração da Universidade de São Paulo (1989). He also has MBA degree in Marketing from Fundação Instituto de Administração of the University of São Paulo (1999) and Specialization degree in Marketing from Faculdade Getulio Vargas São Paulo (1993). Sergio started developing his teaching career in 1997. since there he has been acting as professor of t Post-graduation and MBA courses at ESPM ( Superior School of Propaganda and Marketing) where currently coordinates MBA, Post- Graduation and Executive Education courses. Ususally Sergio teaches the following disciplines: Consumer Behavior, Strategic Marketing, Operational Marketing, Virtual Competition and Marketing applied to the Sales System, Branding and others. He also teaches at Fundação de Administração, Contabilidade e Economia (Fundace) -USP in Ribeirão Preto and at FIA - Fundação Instituto de Administração. He also worked as Operational Director and MArketing Director at ESPM Post-graduation São Paulo. Previously was MArketing Director at HSM Executive Education and member of the Editorial Board of HSM-Management Magazine. He held the first Expo Management in 2001, Fair and Seminar that brought together more than 4000 executives. He is Academic Coordinator of the MBA in Strategic Management and the Graduate Pharmaceutical Business, both held at ESPM. As Marketing and Sales executive worked in large multinational consumer companies. His last position was at Royal dutch Philipsh as General Marketing Manager for Latin America in 2006.
Mestre em Comportamento do Consumidor (2009) e Administrador de Empresas pela Faculdade de Economia e Administração da Universidade de São Paulo (1989). Possui também título de MBA em Marketing pela Fundação Instituto de Administração da Universidade de São Paulo (1999) e Especialização em Marketing pela Faculdade Getúlio Vargas São Paulo (1993). Desenvolveu sua carreira docente a partir de 1997, atuando como professor dos cursos de Extensão Universitária, Pós graduação e MBA da Escola Superior de Propaganda e Marketing. Atualmente coordena cursos de MBA, Pos graduação e Educação Executiva professor Nível SR 2 da Escola Superior de Propaganda e Marketing onde leciona as matérias de Marketing Estratégico, Marketing Operacional, Competição Virtual e Marketing Aplicado ao Sistema de Vendas. Atua também como Professor convidado na Fundace- USP de Ribeirão Preto lecionando disciplina de Competição virtual (Business Game) e da FIA - Fundação Instituto de Administração com a disciplina de Ambiente de Negócios e Marketing. É co-autor do Livro Como empreender e aprender com seus erros. Foi Diretor de Operações e relações com Mercado da ESPM Pós graduação São Paulo e Diretor de Marketing da HSM Educação Executiva e membro do Conselho Editorial da Revista HSM-Management. Realizou o primeiro Expo Management em 2001, Feira e Seminário que reuniu mais de 4000 executivos. É coordenador Acadêmico do MBA em VArejo Estratégico e da Pós Graduação negócios farmacêuticos ambos realizados na ESPM. Atuou como Executivo em grandes empresas na área de consumo. Sua última atividade nesta área foi na Philips Industria Eletrônica onde atuou com Gerente Geral de Marketing para a America Latina até Agosto de 2006. é diretor geral da Consultoria XPotential atuando na áreas de Estratégia de negócios, Estrategia para transformação digital, Marketing e Branding
  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •