Graduated in Chemistry from the Federal University of Rio Grande do Sul (2009). He is currently the owner of Empresa Núcleo Disciplinas (CNPJ 35.189.603 / 0001 - 68), a professor at Colégio Leonardo Da Vinci Alfa and a postdoctoral fellow at the Graduate Program in Curriculum, Culture and Contemporary Education and / or at the Museum of Sciences and Technology of the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul - PUCRS. Has experience in the area of Chemistry, with emphasis on Theoretical Chemistry. Master's dissertation in education in science and mathematics education defended on 03/31/2014. Master's degree obtained. Qualification of doctoral thesis in Science Education; Chemistry of Life and Health on 11/01/18. Doctorate concluded on 08/27/18, after defending the name thesis: DISCIPLINARY INTERFACES: TESTS AND THEORIZATIONS OF EDUCATIONAL PRACTICES TO INTEGRATE DISCIPLINES IN SCIENCE TEACHING. Thus obtained, the title of Doctor of Science Education. In 2021, a new degree in Psychology was presented at LaSalle University.
Possui graduação em Licenciatura em Química pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2009), mestrado em Educação no Ensino em Ciências e Matemática pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2014), doutorado em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2018) ? tese de nome: INTERFACES DISCIPLINARES: ENSAIOS E TEORIZAÇÕES DE PRÁTICAS EDUCATIVAS PARA INTEGRAR DISCIPLINAS NO ENSINO DE CIÊNCIAS, e Pós-doutorado em Educação Currículo, Cultura e Contemporaneidade e/ou do Museu de Ciências e Tecnologia da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul ? PUCRS (2020). Atualmente é Sócio Proprietário e Diretor de Ensino da Empresa Núcleo Disciplinas (CNPJ 35.189.603/0001 - 68), professor de Química no Colégio Leonardo Da Vinci Alfa (desde 2011), Professor Pesquisador do Grupo de Pesquisa Currículo, Cultura e Contemporaneidade ? Escola de Humanidades da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul ? PUCRS (desde 2020) e graduando em Psicologia junta à Universidade UNILASALLE-CANOAS (desde 2021). Tem 20 anos de experiência na área de Ensino de Química, com ênfase em ensino de Química Teórica, e como pesquisador em áreas de Ensino de Aprendizagem, Identidade Docente, Epistemologia Genética e Interfaces Disciplinares.