Doctor in Business Administration (DBA) from Rennes School of Business - France
MSc in International Marketing, by UNLP.
Postgraduate degree by FGV in the MBA program in Project Management.
Postgraduate degree by CEAG FGV with an exchange program with HEC / ISA (MBA in France) - concentration in marketing administration and marketing of services.
Bachelor in Advertising - FIAM FAAM.
Since 1999, has been working as a project manager with a focus on digital media (internet), offering consulting services in strategic planning, integration with traditional media, information architecture, performance and metrics evaluation, development and programming management, management of suppliers, customer service, competition analysis, digital design, usability / UX, SEO, along with several clients: Editora Abril, Petrobras, Sociedade Brasileira de Rheumatologia, Fundação Bienal de São Paulo, among others.
Experience as product marketing manager in Brazil, and as account manager in a multinational ad agency in Europe (Unilever, Euro RSCG).
Responsible for the alumni "Rennes SB" in Brazil, besides providing brand development support. Participated in the administration of PMISP, ABNT, ACMP, Alumni HEC, among other non-profit organizations. Co-founder of ABINC (Brazillian Assoc. - Internet of Things).
Proficient in Brazilian Portuguese, English, French and Spanish.
https://www.linkedin.com/in/mathiascarvalho/
Doutor em Administração (DBA) pela Rennes School of Business - França.
Mestrado em Marketing Internacional, pela UNLP.
Pós-graduado pela FGV no programa de MBA em Gestão de Projetos.
Pós-graduado pelo CEAG FGV, e no Programa de Intercâmbio com a HEC/ISA (MBA na França), onde obteve diploma com concentração em administração de marketing e marketing de serviços.
Bacharel em Publicidade e Propaganda - FIAM FAAM.
Desde 1999, atua como gestor de projetos com foco em mídia digital (internet), oferecendo serviços de consultoria em planejamento estratégico, integração com mídias tradicionais, arquitetura da informação, avaliação de desempenho e métricas, gestão de desenvolvimento e programação, direção de arte, gestão de fornecedores, atendimento ao cliente, análise da concorrência, design digital, usabilidade/UX, SEO, junto a diversos clientes: Editora Abril, Petrobras, Sociedade Brasileira de Reumatologia, a Fundação Bienal de São Paulo, entre outros.
Experiência como gerente de marketing de produtos no Brasil, e na Europa como gerente de contas em agência multinacional (Unilever, Euro RSCG).
Responsável pelos ex-alunos ? Rennes SB? no Brasil, além de fornecer suporte na divulgação da instituição. Participou da administração do PMISP, ABNT, ACMP, Alumni HEC, entre outras organizações sem fins lucrativos. Co-fundador da ABINC (Assoc. Brasil de Internet das Coisas).
Proficiente em inglês, francês e espanhol.
https://www.linkedin.com/in/mathiascarvalho/