Publicações no BrCris
 

Alice Roberte de Oliveira

Doutoranda pelo PPGCOM/UnB (2022-2025) . Enquanto Estágio Docente, ministrou disciplina Gestão Estratégica para a Sociedade, no curso de Comunicação Organizacional da UnB, no 2˚ semestre de 2022. Foi professora voluntária da Universidade de Brasília (UnB), ministrando o curso Economia Criativa, Cultura e Organizações em 2021. Mestre em Comunicação pela Universidade de Brasília (2019), com a dissertação intitulada "Geração Fazedores: O trabalho na Indústria Criativa do Distrito Federal". O objetivo da pesquisa foi entender o microcosmo de empreendedores criativos para compreender valores, práticas e relações simbólicas que perpassam identidades do espaço urbano. Foi bolsista do CNPq, publicou artigos e participou de eventos durante a pós-graduação. Desde 2018 integra o grupo de pesquisa "Consumo e Cultura Material", da UnB, liderado por Fernanda Casagrande Martinelli Lima Granja Xavier da Silva. Estudou Arts Administration na Escola de Estudos Profissionais da New York University (2015) e é graduada em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda pela mesma universidade (2014). Atuou profissionalmente com marketing e comunicação, produção de conteúdo, mídias digitais, eventos e projetos culturais. Em outras bases: ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9815-2368 Publicações:https://unb.academia.edu/AliceRoberte Linkedin: https://www.linkedin.com/in/aliceroberte/
PhD Researcher Student at PPGCOM/UnB (2022-2025). As lecturer, taught the "Strategic Management for Society" course in the Organizational Communication program at UnB in the second semester of 2022. Volunteered as a professor at the University of Brasília (UnB), lecturing the course "Creative Economy, Culture, and Organisations" in 2021. Holds a Master's degree in Communication from the University of Brasília (2019) with a dissertation titled "Generation Makers: Work in the Creative Industry of the Federal District." The research aimed to understand the microcosm of creative entrepreneurs to comprehend the values, practices, and symbolic relationships that shape urban identities. Received a scholarship from CNPq, published articles, and participated in events during the postgraduate program. Since 2018, has been a member of the research group "Consumption and Material Culture" at UnB, led by Fernanda Casagrande Martinelli Lima Granja Xavier da Silva. Studied Arts Administration at the School of Professional Studies, New York University (2015) and holds a Bachelor's degree in Social Communication - Advertising and Publicity from the same university (2014). Worked professionally in marketing and communication, content production, digital media, events, and cultural projects. Additional information: ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9815-2368 Publications: https://unb.academia.edu/AliceRoberte Linkedin: https://www.linkedin.com/in/aliceroberte/

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •