Marcel Francis D'Angio Engelberg
Graduated in Social Sciences at the University of São Paulo (2004), licentiate in Social Sciences at the University of São Paulo (2005) and Master's Degree in Education at the University of São Paulo (2010). Has experience in Education, focusing on Curriculum, Didactics and Methods, acting on the following subjects: invention of student, power relations, high school student, practices and educational institution, post-critical studies and Michel Foucault.
Possui graduação em Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo (2004), Licenciatura Plena em Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo (2005), mestrado em Educação pela Universidade de São Paulo (2010) e doutorado em Educação e Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo em andamento a partir de 2017. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Ciências Sociais, Currículo, Didática, Métodos, atuando principalmente nos seguintes temas: invenção do aluno, relações de poder, ensino médio, práticas e instituição escolar, estudos pós-críticos e Michel Foucault.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
