Graduated in Electrical Engineering from the Federal University of Rio Grande do Norte (1994) and Master in Electrical Engineering from the Federal University of Rio Grande do Norte (1998). He has a specialization in Energy Consumption and qualification as a Judicial Expert in the same area. In November 2011, he completed the AMP - Advanced Management Program course at ESADE Business School. Has experience, over 18 years, teaching in the area of Electrical Engineering, working mainly in the following lines: 1 - Electromagnetism; 2 - Electrical circuits; 3 - Calculation, modeling and numerical methods; 4 - Signals and systems. Since 2011, he has been taking Lato Sensu courses in the engineering area. Since 2011, he also works as a teacher in Lato Sensu postgraduate courses in the area of Technology and Technological Management. He founded Mentoring Educational in 2014, a company that gave formality to professional educational advisory activities, as well as activities with educational projects where he works as a mentor and teacher in the area of exact education. He is interested in the area of Engineering Education, with several works published in the area, oriented works, and knowledge in the use of facilitating technologies for teaching in general.
Possui graduação em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1994) e mestrado em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1998). Possui a especialização em Consumo de Energia e habilitação de Perito Judicial na mesma área. Concluiu, em novembro de 2011, o curso AMP - Advanced Management Program da ESADE Business School. Tem experiência, superior a 18 anos, na docência na área de Engenharia Elétrica, atuando principalmente nas seguintes linhas: 1 - Eletromagnetismo; 2 - Circuitos elétricos; 3 - Cálculo, modelamento e métodos numéricos; 4 - Sinais e sistemas. Atua, desde 2011, em cursos Lato Sensu, na área de engenharia. Desde 2011 atua também como docente em cursos de pós-graduação Lato Sensu na área de Tecnologia e Gestão Tecnológica. Fundou a Mentoring Educational em 2014, empresa que deu formalidade às atividades profissionais de assessoria educacional, bem como nas atuações junto a projetos educacionais onde atua como mentor e professor na área das exatas. Tem interesse na área do Ensino de Engenharia, com diversos trabalhos publicados na área, trabalhos orientados, e conhecimento no uso de tecnologias facilitadoras para o ensino de uma forma geral.