Full Professor of the Graduate Program in Education and the Graduate Program in Health Sciences - Unochapecó. Post-doctorate in Education (Uninove, 2017-2018). PhD in Education from the Federal University of Paraná (UFPR, 2011-2015). Master in Education from the Federal University of Paraná (UFPR, 2008-2010). Bachelor of Philosophy from the Instituto Superior de Filosofia Berthier (IFIBE, 2005-2007). Main focus of activity and research: Education (critical and liberating perspective), Environmental Education (training of environmental educators, curricular environmentalization, Freire school environmental education and Pedagogy of the Oppressed Environment), Popular Education (Paulo Freire methodology and epistemology) and Universities Community. Palavrão Leader - Education Research Group. Among the main published works are articles in scientific magazines and the books: First Words in Paulo Freire (2008; 2016; 2019), Pedagogy of Memory (2017), Pedagogical Dynamics (2017), Environmental Education in Latin America (2018), 365 days with Paulo Freire (2019).
Professor Titular do Programa de Pós-Graduação em Educação (Mestrado e Doutorado) e do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Saúde (Mestrado e Doutorado) da Unochapecó. Pós-doutor em Educação (Uninove). Doutor e Mestre em Educação pela Universidade Federal do Paraná (UFPR). Bacharel em Filosofia (IFIBE). Principal foco de atuação e pesquisa: Pensamento de Paulo Freire, Ecopedagogia, Formação Docente em Saúde. Líder grupo de pesquisa interinstitucional Palavração - Grupo de Pesquisa em Educação e Ecopedagogia, cadastrado no CNPq. Entre as principais obras publicadas estão artigos em revistas científicas e os livros: Primeiras Palavras em Paulo Freire (2008; 2016; 2019), Educação Ambiental na América Latina (2018), 365 dias com Paulo Freire (2019), Paulo Freire: método e didática (2020), Pedagogia do Ser Mais (2020), Educação Ambiental Freiriana (2021), Ecopedagogia: origens, fundamentos e perspectivas (2023).