He holds a Degree in Science from the Federal University of Rio Grande Foundation (FURG), a Degree in Sciences Qualification in Physics from the Catholic University of Pelotas (UCPEL), a Master's in Physics Teaching from the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS) and a PhD in Teaching of Science and Mathematics at the Franciscan University (UFN). He is a Full Professor at the Federal Institute of Education, Science and Technology in Rio Grande do Sul (Campus Pelotas-Visconde da Graça), where he was coordinator of the Degrees in Physics and Biological Sciences, the Specialization and Masters in Science and Technology Teaching at Education. His areas of interest are Experimental Physics, Research in Physics Teaching, Research in Science Teaching and Teacher Education. It is also dedicated to learning theories, especially the Historical-Cultural Theory. He works on the Degrees in Physics, Chemistry and Biological Sciences and the Master's in Teaching Science and Technologies in Education. He has been editor of Revista Educar Mais (e-ISSN 2237-9185) since 2017.
Possui Licenciatura em Ciências pela Fundação Universidade Federal do Rio Grande (FURG), Licenciatura em Ciências Habilitação em Física pela Universidade Católica de Pelotas (UCPEL), Mestrado em Ensino de Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) e Doutorado em Ensino de Ciências e Matemática na Universidade Franciscana (UFN). É Professor Titular do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Sul-rio-grandense (Campus Pelotas - Visconde da Graça), onde foi coordenador das Licenciaturas em Física e Ciências Biológicas, da Especialização e do Mestrado em Ensino de Ciências e Tecnologias na Educação. Suas áreas de interesse são Física Experimental, Pesquisa em Ensino de Física, Pesquisa em Ensino de Ciências e Formação de Professores. Dedica-se também a teorias de aprendizagem, especialmente a Teoria Histórico-Cultural. Trabalha nas Licenciaturas em Física, Química e Ciências Biológicas e no Mestrado em Ensino de Ciências e Tecnologias na Educação. É editor da Revista Educar Mais (e-ISSN 2237-9185), desde 2017.