Andres Eduardo Garcia Lainez
He holds a degree in Licentiate in Literature and Languages from the Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (UPNFM) (2009), Master's degree (2017) and PhD (2021) in Education from the Graduate Program in Education (ProPEd) of the State University of Rio de Janeiro (UERJ) with scholarship from the Program of Alliances for Education and Training (PAEC) of the Organization of American States (OAS) (2015- 2017) and scholarship from the Graduate Student-Convention Program (PEC-PG) of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES) (2017-2021) and specialization in Relational Psychomotricity (2019) and adult training (2020) from the International Center for Relational Analysis (CIAR-Curitiba).
He has experience in the area of Education, with an emphasis on teaching español-Literature; in the area of research in the line of institutions, educational practices and history; and in the area of intervention with prophylactic and clinical therapeutic care with children, adolescents and adults.
He currently works as a full professor at the José Simón Azcona Hoyo Governmental Institute in the city of El Progreso; ad-honorem researcher at the Universidad Pedagógica Nacional "Francisco Morazán"; Ad-honorem collaborator in the area of education and therapy at the NGO Caminho Azul of Rio de Janeiro and member of the Teaching and Research Center for the History of Education (NEPHE-UERJ) and the Autism Studies and Research Center (NEPA-UFF), member of the Brazilian Society for the History of Education and the Honduran Society for the Advancement of Science. Recently he was appointed as a member of the Advisory Council of the Presidency of the Republic of Honduras in the area of Science and Development.
Possui graduação em Licenciatura en letras y lenguas pela Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (UPNFM) (2009), mestrado (2017) e doutorado (2021) em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (ProPEd) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) com bolsa do Programa de Alianzas para a Educação e Capacitação (PAEC) da Organização dos Estados Americanos (OEA) (2015-2017) e bolsa do Programa de Estudantes-Convênio de Pós-Graduação (PEC-PG) da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) (2017-2021) e especialização em Psicmotricidade Relacional (2019) e formação para adulto (2020) do Centro Internacional de Análise da Relação (CIAR-Curitiba).
Tem experiência na área de Educação, com ênfase no ensino do español-Literatura; na área da pesquisa na linha de instituições, práticas educativas e história; e na área de intervenção com atendimento terapéutico profiláctico e clínico com crianças, adolescentes e adultos.
Atualmente trabalha como docente titular no Instituto Governamental José Simón Azcona Hoyo da cidade de El Progreso; pesquisador ad-honorem da Universidad Pedagógica Nacional ?Francisco Morazán?; colaborador ad-honorem na area de educação e terapia da ONG Caminho Azul de Río de Janeiro e integrante do Núcleo de Ensino e Pesquisa em Historia da Educação (NEPHE-UERJ) e Núcleo de Estudos e Pesquisa em Autismo (NEPA-UFF), Integrante da Sociedade Brasileira de História da Educação e da Sociedade Hondureña para o Progresso da Ciência. Recentemente foi nomeado como membro do Conselho Consultivo da Presidência da República de Honduras na área de Ciência e desenvolvimento.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos