João Rafael Ersina Navarro
- Professional with 15 years of experience in Corporate Communication in various segments; with more than six years of academic experience as a professor of Social Communication and five years of experience in Press Office.
- Consolidated professional trajectory in the areas of Marketing, Marketing Communication, Internal, Organizational Communication, in leading companies of segment in the market.
- Expertise in the development and coordination of tools of Corporate Communication, Endomarketing, Marketing, Online Campaigns and Press Office.
- Communication, media and marketing planning, brand positioning and organizational identity.
- Organization and coordination of institutional events and commercial, motivational and promotional campaigns. Control of budget and coordination of suppliers (agencies, graphs).
- Management of high performance teams, definition of strategies for launching products and recommendation of methods and communication vehicles.
- Versatile, specialist, strategic and with an excellent ability to communicate your knowledge. Professional, self-motivated, creative and easy to reach corporate goals.
- Profissional com experiência de 15 anos em Comunicação Corporativa de vários segmentos; com mais de seis anos de experiência acadêmica como professor de Comunicação Social e cinco anos de experiência em Assessoria de Imprensa.
- Trajetória profissional consolidada nas áreas de Marketing, Comunicação Mercadológica, Interna, Comunicação Organizacional, em empresas líderes de segmento no mercado.
- Expertise no desenvolvimento e coordenação de ferramentas de Comunicação Corporativa, Endomarketing, Marketing, Campanhas on-line e Assessoria de Imprensa.
- Planejamento de Comunicação, mídia e marketing, posicionamento de marca e identidade organizacional.
- Organização e coordenação de eventos institucionais e campanhas comerciais, motivacionais e promocionais. Controle de budget e coordenação de fornecedores (agências, gráficas).
- Gestão de equipes de alta performance, definição das estratégias para lançamento de produtos e recomendação de métodos e veículos de comunicação.
- Versátil, especialista, estratégico e com uma excelente capacidade de comunicação dos seus conhecimentos. Profissional automotivado, criativo e com facilidade de alcançar objetivos corporativos.
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
