Publicações no BrCris
 

Luis Alfonso Albornoz

Graduated in Communications Studies at University of Buenos Aires (UBA, 1994) and PhD in Theoretical aspects of visual communication and advertising ", at Complutense University of Madrid (UCM, 2005). Nowadays is Full Professor of the Department of Journalism and Communication Studies provides at Carlos III University of Madrid and Vice-Dean of the Faculty of Humanities, Communication and Documentation, where also make part of the research group Television -Cinema: Memory, Representation and Industry (TECMERIN). Coordinates the research project "Cultural Diversity and the audiovisual sector - good practices and indicators", which is part of the National Plan for Scientific Research, Development and Technological Innovation of the Spanish Ministry of Economy. In Brazil, is a researcher associated of the group Policy and Economics of Information and Communication (PEIC/CNPq).Ex-President of Latin Union of Political Economy on Information, Communication and Culture (ULEPICC) between 2007 and 2013. Ex-Director of the Observatory of Culture & Communication of the Fundación Alternativas (Madrid, Spain), between 2007 and 2010. Main research interest areas: cultural industries and communication and culture policies.Author and /or organizer of various books, individually or associated. The more recent publications are: La televisión digital terrestre - Experiencias nacionales y diversidad en Europa, América y Asia (La Crujía, 2012); Poder, Medios, Cultura - Una mirada crítica desde la Economía Política de la Comunicación (Paidós, 2011); and Periodismo digital - Los grandes diarios en la Red (La Crujía, 2007). Has many works translated to English and to Portuguese.
Possui graduação em Ciências da Comunicação pela Universidade de Buenos Aires (UBA, 1994) e doutorado em Aspectos Teóricos da Comunicação Audiovisual e Publicitaria, pela Universidade Complutense de Madri (UCM, 2005). Atualmente, é Professor Titular do Departamento de Periodismo y Comunicación Audiovisual da Universidade Carlos III de Madrid (UC3M) e Vice-Decano da Faculdade de Humanidades, Comunicação e Documentação desta instituição, onde também integra o grupo de pesquisa Televisão-Cinema: Memória, Representação e Indústria (TECMERIN). Coordena o projeto de pesquisa Diversidade Cultural no Meio Audiovisual - boas práticas e indicadores, vinculado ao Plano Nacional de Investigação Científica, Desenvolvimento e Inovação Tecnológica (I+D+i) do Ministério da Economia espanhol. No Brasil, é pesquisador associado do grupo de pesquisa Políticas e Economia da Informação e da Comunicação (PEIC/CNPq).Ex-Presidente da União Latina de Economia Política da Informação, Comunicação e Cultura (Ulepicc) entre 2007 e 2013. Ex-diretor do Observatório de Cultura e Comunicação da Fundación Alternativas (Madri, Espanha), entre 2007 e 2010. Atua na área de Comunicação, com especialização em Economia Política da Comunicação, com ênfase nas análises das indústrias culturais e nas políticas de comunicação e cultura.É autor e/ou organizador de diversos livros, individualmente ou em parceria. Dentre os mais recentes destacam-se: La televisión digital terrestre - Experiencias nacionales y diversidad en Europa, América y Asia (La Crujía, 2012); Poder, Medios, Cultura - Una mirada crítica desde la Economía Política de la Comunicación (Paidós, 2011); e Periodismo digital - Los grandes diarios en la Red (La Crujía, 2007). Muitos de seus trabalhos já foram traduzidos para o português e o inglês.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •