Diretor Geral de IES, professor e orientador com vivência de mais de 18 anos como Docente da Educação Superior em Gestão, Marketing e Comunicação (Graduação e Pós-Graduação) e educação profissional em várias Instituições de ensino superior e técnico. Avaliador do INEP/MEC para cursos superiores e parecerista de Guias de Estudantes (Ed. Abril/Estadão). Experiência como professor formador e conteudista no EAD do IFPE (convidado). Foi membro de Conselhos Superiores, CPA e NDE de instituições de ensino superior. Participação em inúmeras bancas de TCCs de alunos e de contratação de professores. É avaliador do INEP/MEC com domínio da regulação para ensino superior.
Formação acadêmica: Graduação - Bacharelado em Publicidade e Propaganda (UFPE); Graduação - Licenciatura em Letras/Português, Formação Pedagógica (UCB - Em andamento). Especialização em Propaganda e Marketing (UFPE); MBA em Gestão Estratégica de Negócios (HSM University); Mestrado em Administração e Desenvolvimento (UFRPE) e Doutorado em Ciências da Linguagem - Linha: Análise de Discurso (UNICAP).
Atuação profissional como Gestor de Negócios em serviços, com carreira desenvolvida em mais de 13 anos de atuação nas áreas de gestão de unidade/filial, envolvendo planejamento e operações acadêmicas, comercial e vendas, em empresas de médio e grande porte nos segmentos de educação, tecnologia/inovação e publicidade e propaganda, tais como: CESAR School; FICR/UBEC; FACULDADE IDE; FACULDADE IBRATEC; UNIFAVIP/WYDEN; FAPE; HD COMUNICAÇÃO & MARKETING.
Destaca-se em planejamento, gestão de pessoas, gestão de processos, envolvendo controle e acompanhamento, elaboração, implantação, melhorias de processos e indicadores de resultados ocupando cargos de Diretor Geral, Diretor Acadêmico, Pró-Reitor de Pós-Graduação e Extensão, Coordenador de Cursos de Graduação e Pós-Graduação e Gerente Comercial.
Expertise na área de gestão de operações acadêmicas, gestão de projetos educacionais, gerenciamento de portfólio de serviços educacionais, envolvendo planejamento, análise e pesquisa de mercado, desenvolvimento de portfólio de produtos, elaboração, implementação, acompanhamento e avaliação dos serviços, gestão orçamentária, gestão e treinamento de equipes e gestão da qualidade de serviços. Articulação da IES com o mercado de trabalho, empresas e empresários locais, além de elaboração de planejamentos e de relatórios gerenciais de resultados.
Conhecimentos em programas administrativos e de gestão operacional voltados para aumento da produtividade, otimização de desempenho, orçamento e gerenciamento de indicadores de resultados, administração de vendas e garantia de qualidade do processo com foco na excelência e fidelização de clientes.
Disciplinas que leciona em graduações e Pós: Empreendedorismo e Inovação; Plano de Negócios; Introdução à Administração; TGA - teoria Geral da Administração; Administração de Marketing; Marketing Estratégico; Comunicação Empresarial; Administração Estratégica; Planejamento Estratégico; Planejamento de Marketing; Comportamento do Consumidor; Marketing de varejo/Serviços; Planejamento de Campanha; Teorias da Comunicação; Introdução a Publicidade e Propaganda; Atendimento Publicitário; Redação Publicitária; Merchandising; Branding; Marketing Político; Comunicação Integrada; Orientação de TCCs.
https://www.linkedin.com/in/victorhugodalbuquerquelima/
I am a professor and student advisor with more than 15 years of experience as a Higher Education Teacher in Management, Marketing and Communication (Undergraduate and Graduate Studies) and professional education in several higher education and technical institutions. INEP / MEC evaluator for higher education and student guide reviewer (Ed. Abril / Estadão). Experience as a teacher and content teacher at IFPE's EAD (guest). I was a member of Higher Councils, CPA and NDE of higher education institutions. Participation in numerous student and teacher hiring boards.
My academic background is comprised of Undergraduate in Social Communication - Advertising and Propaganda (UFPE), Specialization in Marketing (UFPE), Master in Administration and Development (UFRPE) and Doctorate in Language Sciences - Discourse Analysis (UNICAP - in progress).
I am a Business Manager in services, with a career developed in more than 12 years of experience in the areas of unit / branch management, involving academic, commercial and sales operations, in medium and large companies in the segments of education and advertising and advertising, such as: EUROTECH, FACULDADE IBRATEC, UNIFAVIP | WYDEN, HD COMUNICAÇÃO & MARKETING with emphasis on planning management, people management, process management, involving control and monitoring, elaboration, implementation, process improvements and results indicators, occupying positions of Academic Director, Pro-Rector of Post- Graduation and Extension, Coordinator of Undergraduate and Graduate Courses and Business / Commercial Manager.
Expertise in academic operations management: teaching service portfolio management, involving planning, analysis and market research, product portfolio development, design, implementation, monitoring and evaluation of teaching, research and extension services, budget management , team management and training and service quality management. Articulation of the institution with the labor market, companies and local entrepreneurs. Preparation of planning and management reports of results.
Extensive experience in the unit management area: business and operations management, involving strategic business planning, administrative and operational management programs aimed at increasing productivity, optimizing performance, budgeting and managing result indicators, sales administration and guarantee of quality of the process, with management experience and adaptation of relevant processes and legislation, with a focus on excellence and customer loyalty. Preparation of planning and management reports.
I have skills in planning, critical analysis, strategy, long-term vision, time management, leadership of high performance teams, employee selection, interpersonal relationships, communication and service quality management, in addition to professional maturity, self-control, discipline, organization, commitment, initiative, intrapreneurship, resilience and focus on results.
Areas in which I work in the market: Management in higher education (Management / coordination); Postgraduate Management (Management / coordination); Higher Education Consulting; Management, Marketing and Communication Consulting; Business management; Commercial management; Quality Management in Services; Management of Mkt and Com.; Strategic management.
Subjects I teach: Entrepreneurship and Innovation; Business plan; Introduction to Administration; TGA- General theory of Administration; Marketing Administration; Strategic marketing; Business Communication; Strategic administration; Strategic planning; Marketing Planning; Consumer behavior; Retail Marketing / Services; Campaign Planning; Communication Theories; Introduction to Advertising and Propaganda; Advertising service; Advertising Writing; Merchandising; Branding; Political Marketing; CBT; Integrated communication; AD.