Publicações no BrCris
 

Pedro Celiny Ramos Garcia

He holds a medical degree from the Federal University of Rio Grande do Sul (1974), a Master's degree in Medicine (Pediatrics) from the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul (1995) and a PhD in Medicine (Pediatrics) from the University of São Paulo (1999). He is currently a lecturer at the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul, working in the Pediatric Specific Training Center of the School of Medicine and the Postgraduate Course in Pediatrics and Child Health - Master's / Doctorate. Head of the Pediatric ICU of the São Lucas Hospital of PUCRS. He was president of the Brazilian Society of Pediatrics and the Pediatric Society of Rio Grande do Sul. He was an associate editor of Jornal de Pediatria. Has experience in the area of ​​Maternal and Child Health with emphasis on Pediatric Intensive Care, mainly in the following subjects: Pediatric UTIi, Organic Dysfunction, Shock, Septic Shock, Ethics and Prognostic Indices
Possui graduação em Medicina pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1974), mestrado em Medicina (Pediatria) pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1995) e doutorado em Medicina (Pediatria) pela Universidade de São Paulo (1999). Atualmente é professor titular da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, atuando no Núcleo de Formação Específica em Pediatria da Escola de Medicina e no Curso de Pós-Graduação em Pediatria e Saúde da Criança -Mestrado/Doutorado. Chefe da UTI Pediátrica do Hospital São Lucas da PUCRS. Foi presidente da Sociedade Brasileira de Pediatria e da Sociedade de Pediatria do Rio Grande do Sul. Foi editor associado do Jornal de Pediatria. Tem experiência na área de Saúde Materno-Infantil com ênfase em Terapia Intensiva Pediátrica atuando principalmente nos seguintes temas: UTIi Pediátrica, Disfunção Orgânica, Choque, Choque séptico, Ética e Índices Prognósticos

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •