Publicações no BrCris
 

Allan Lourenco da Silva

Actor, Illuminator and Theater Director. Graduated in Performing Arts in 2013/14 from the Federal University of Goiás, where he developed research on the theme ?Light and shadow in Senhora dos Afogados in the light of Rembrandt?. Master in Cultural Performances with the theme: ?Cascando Beckett between Light and Shadow: a dialogue with Rembrandt Van Rijn (1606-1669) and Edward Gordon Craig (1872-1966)?, under the guidance of Dr. Robson Corrêa de Camargo.? He is currently a PhD student in Cultural Performances where he researches the creation of the symbolic image in Richard Wagner under the guidance of Dr. Nadia Maria Weber dos Santos. Develops lighting research together with the Máskara Interdisciplinary and Transdisciplinary Research Group in the city of Goiânia/Goiás. Since 2014, he has been working at the Escola do Futuro de Goiás em Artes Basileu França as a Professor of Scenic Lighting, Image and Sound, Art Direction and Dance in the Superior Courses of Technology in Scenic Production. He has been professionally active as an actor and lighting designer for over 10 years in the Goiás and national scene. Provides lighting services for WD Teatro Iluminação and for SESI/GO Theaters, Teatro Goiânia, Teatro Basileu França, among others. Produces works of Creation, execution and light operation for theatrical companies in Goiânia such as AM artistic productions, Luis Pinheiro Produções, Grupo Guará, Grupo Arte e Fatos and among others. He participated in national and international dance and theater productions such as the musical ?De Pernas Pro Ar? by actress and producer Cláudia Raia and also in the National Ballet of Moscow, among others. He took a scenography and lighting course (2013) as J. C. Serroni in the exhibition Aldeia do Diabo Velho by SESC/GO. In 2014, he organized the ?1st Basileu França Illumination Seminar: the light in the Goiás scene. He is the founder of the scenic research group Humanum Coletivo de Teatro in the city of Goiânia/Goiás, where he acted as director of the shows A Paixão de Cristo in 2006/7, What do the boys think of them in 2007, A Viagem de um Barquinho by Silvia Ortoffi in 2017, Ópera do Malandro by Chico Buarque in 2018/19, O Barry do Amontillado in a trilingual version in 2018/19 and Navalha na Carne by Plinio Marcos in 2022. Through Humanum, it held online workshops on the Youtube Channel as Theater and Spirituality with Almir Ribeiro, the series Diálogos Mundis, Theater Direction, interviews with Scenic Production, Lighting and Scenography and also the Scenic Production podcast interview on spotfy, etc.
Ator, Iluminador e Diretor Teatral. Licenciado em Artes Cênicas no ano de 2013/14 pela Universidade Federal de Goiás, onde desenvolveu pesquisa sobre o tema ?A luz e sombra em Senhora dos Afogados à luz de Rembrandt?. Mestre em Performances Culturais com o tema: ?Cascando Beckett entre a Luz e a Sombra: um diálogo com Rembrandt Van Rijn (1606-1669) e Edward Gordon Craig (1872-1966)?, sob a orientação do Dr. Robson Corrêa de Camargo.? Atualmente é doutorando em Performances Culturais onde pesquisa a criação da imagem simbólica em Richard Wagner sob a orientação da doutora Nádia Maria Weber dos Santos. Desenvolve pesquisas de iluminação junto ao grupo de Pesquisa Interdisciplinar e Transdisciplinar Máskara da cidade de Goiânia/Goiás. Desde 2014 trabalha na Escola do Futuro de Goiás em Artes Basileu França como Docente de Iluminação Cênica, Imagem e Som, Direção de Arte e Dança no Cursos Superior de Tecnologia em Produção Cênica. Realiza atividades profissionais como ator e iluminador a mais de 10 anos na cena goiana e nacional. Presta serviços de iluminação para a WD iluminação Teatral e para os Teatros SESI/GO, Teatro Goiânia, Teatro Basileu França entre outros. Produz trabalhos de Criação, execução e operação luz para companhias teatrais de Goiânia tais como AM produções artísticas, Luis Pinheiro Produções, Grupo Guará, Grupo Arte e Fatos e entre outros. Participou de montagens nacionais e internacionais de dança e teatro como o musical ?De Pernas Pro Ar? da atriz e produtora Cláudia Raia e também do Balé Nacional de Moscou dentre outros. Fez curso de cenário e iluminação (2013) como J. C. Serroni na mostra Aldeia do Diabo Velho pelo SESC/GO. No ano de 2014 organizou o ?1º Seminário de Iluminação Basileu França: a luz na cena goiana. É fundador do grupo de pesquisa cênico Humanum Coletivo de Teatro da cidade de Goiânia/Goiás, onde realizou montagens como diretor dos espetáculos A Paixão de Cristo em 2006/7, O que os meninos pensam delas em 2007, A Viagem de um Barquinho de Silvia Ortoffi em 2017, Ópera do Malandro de Chico Buarque em 2018/19, The Barry of Amontillado em versão trilíngue no ano 2018/19 e Navalha na Carne de Plinio Marcos em 2022. Pelo Humanum realizou oficinas online no Canal do Youtube como Teatro e Espiritualidade com Almir Ribeiro, a série Diálogos Mundis, Direção Teatral, Produção Cênica entrevistas, Iluminação e Cenografia e, também, o podcast Produção Cênica entrevista no spotfy, etc.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •