Graduated in Advertising from the Armando Alvares Penteado (1983), MA in Communication and Semiotics from the Catholic University of São Paulo (1993) and a PhD in History from the Pontifical Catholic University of São Paulo (1999). He is currently a professor and researcher at the Catholic University of São Paulo, a research professor of CELACC USP, Professor of post-graduaçãp in Senac, Visiting Professor at the Faculty Casper Libero and professor at the University Paulista .tem experience in the field of history, with emphasis in History modern and Contemporary; experience in media theory, cultural theory, communication theory. He is a professor in a graduate degree in art history, marketing and planning and product development as well as Art Therapy with emphasis on Yung.Na Graduate Senac is a professor of branding, institutional comunication tools, scientific methodology and digital marketing.
Possui graduação em Publicidade pela Fundação Armando Alvares Penteado (1983), mestrado em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1993) e doutorado em História pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1999). Atualmente é professor e pesquisador da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, professor pesquisador do CELACC USP, professor de pos-graduaçãp no SENAC, Professor convidado na Faculdade Cásper Libero e professor da Universidade Paulista .Tem experiência na área de História, com ênfase em História Moderna e Contemporânea; experiência em teoria da mídia, teoria da cultura, teoria da comunicação. É professor em pós-graduação em história da arte, marketing e planejamento e desenvolvimento de produtos além de Arte Terapia com enfase em Yung.Na Pós-graduação do Senac é professor de branding, ferramentas de comuniação institucional, metodologia científica e marketing digital.