Publicações no BrCris
 

Ana Marilza Pernas Fleischmann

Associate Professor at the Technological Development Center of the Federal University of Pelotas (UFPel), is involved in the Bachelor's programs in Computer Science and Computer Engineering. Permanent faculty member of the Postgraduate Program in Computing (PPGC) at UFPel (CAPES level 5). Holds a Bachelor's degree in Computer Science from the Federal University of Pelotas (2002), a Master's degree in Computer Science from the Federal University of Santa Catarina (2004), and a Ph.D. in Computer Science from the Federal University of Rio Grande do Sul (2012) with a sandwich period at TELECOM SudParis (2009-2010). Since 2021, has been a member of the Special Committee on Computer Science Education (CEIE). Her interests and activities lie in the areas of Computer Science Education, Information Systems, and Databases, with research experience in topics related to ontologies, context-aware computing, semantic web, Internet of Things, and computational thinking.
Professora Associada do Centro de Desenvolvimento Tecnológico da Universidade Federal de Pelotas (UFPel), atua nos cursos de Bacharelado em Ciência da Computação e Bacharelado em Engenharia de Computação. É professora do quadro permanente do Programa de Pós-Graduação em Computação (PPGC) da UFPel (CAPES nível 5). Possui graduação em Bacharelado em Ciência da Computação pela Universidade Federal de Pelotas (2002), mestrado em Ciência da Computação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2004) e doutorado em Ciência da Computação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2012) com período sanduiche na TELECOM SudParis (2009-2010). Atua desde 2021 como membro da Comissão Especial em Informática na Educação (CEIE). Tem interesse e atua nas áreas de Informática na Educação, Sistemas de Informação e Banco de Dados, tendo experiência nos tópicos de pesquisa relacionados às ontologias, ciência de contexto, web semântica, internet das coisas e pensamento computacional.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •