Publicações no BrCris
 

Amelia Regina Alves

I have a degree in Psychology from the University of Brasília (1979), a Master's degree in Psychology from the University of Brasília (1986), a PhD in Psychology from the University of Brasília (2005) and a Post-Doctorate in Psychology from the University of Brasília (2022). In the telecommunications sector, he worked at Telecomunicações Brasileiras S/A - Telebrás in the area of TDE, models and evaluation research, at the National Telecommunications Agency - ANATEL in the definition of evaluation models for consumer satisfaction and perceived quality. At the academy, I coordinated the Research Group on Technology and Emerging Behaviors of Social Networks, professor and researcher in the area of Social, Organizational and Work Psychology, with an emphasis on Consumer Psychology, Economic Psychology. I was coordinator of the Psychology course and Superintendent of Graduate Studies and Distance Learning at the IESB University Center. He has experience in the area of Measurement in Organizations, with a focus on Training, Evaluation and Consumption and Market Management. She was Ombudsman for the National Telecommunications Agency (2016-2018). She currently coordinates a research group on consumer behavior with a focus on satisfaction and quality in mobile telephony and teaches in the Public and Business Administration course at FGV.
Possui graduação em Psicologia pela Universidade de Brasília (1979), mestrado em Psicologia pela Universidade de Brasília (1986), doutorado em Psicologia pela Universidade de Brasília (2005) e Pós-Doutorado em Psicologia pela Universidade de Brasília (2022). No setor de telecomunicações atuou na Telecomunicações Brasileiras S/A - Telebrás na área de TDE, de modelos e pesquisa de avaliação, na Agência Nacional de Telecomunicações - ANATEL na definição dos modelos de avaliação da satisfação do consumidor e da qualidade percebida. Na academia coordenou o Grupo de Pesquisa em Tecnologia e Comportamentos Emergentes das Redes Sociais, docente e pesquisadora na área da Psicologia Social, Organizacional e do Trabalho, com ênfase em Psicologia do Consumidor, Psicologia Econômica. Foi coordenadora do curso de Psicologia e Superintendente de Pós-graduação e de Ensino a Distância do Centro Universitário IESB. Tem experiência na área de Medida nas Organizações, com enfoque em Treinamento, Avaliação e Consumo e de Gestão de Mercado. Foi Ouvidora da Agência Nacional de Telecomunicações (2016-2018). Atualmente coordena grupo de pesquisa em comportamento consumidor com foco em satisfação e qualidade em telefonia móvel e é docente no curso de Administração Pública e de Empresas na FGV.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •