Natalia Araujo Pacheco
Associate Professor of Marketing at IPAM Lisboa (Portugal). Doctor in Management (Federal University of Rio Grande do Sul, Brazil, 2016) and Doctor of Applied Economic Sciences (Ghent University, Belgium, 2016). Master's degree in management (Federal University of Rio Grande do Sul, Brazil, 2009). Research interests: service marketing - service failures - consumer behavior - customer participation - co-production - customization - perceived control. Natalias has published in journals such as Journal of Service Management, Journal of Retailing and Consumer Services, Journal of Strategic Marketing, Journal of Consumer Behaviour, Australasian Marketing Journal, RAE - Revista de Administração de Empresas, BAR - Brazilian Administration Review, among others.
Professora Associada no IPAM Lisboa (Portugal). Doutora em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS, 2016) e Doctor of Applied Economic Sciences pela Ghent University (Bélgica, 2016), concentração na área de marketing. Mestre em Administração pela UFRGS (2011), especialista em Marketing pela UFRGS (2009) e bacharel em Administração pela UFRGS (2007). Interesses de pesquisa: marketing de serviços - falhas de serviços - comportamento do consumidor - participação do consumidor em atividades de produção - coprodução - customização - controle percebido. Possui artigos publicados no Journal of Service Management, no Journal of Retailing and Consumer Services, no Journal of Strategic Marketing, no Journal of Consumer Behaviour, no Australasian Marketing Journal, na RAE - Revista de Administração de Empresas, na BAR - Brazilian Administration Review, entre outros.
- Visão geral
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos