Graduado em Biblioteconomia e Ciência da Informação (2010), Mestre em Linguística (2013), Mestre em Ciência, Tecnologia e Sociedade (2015) pela Universidade Federal de São Carlos e Doutor em Ciência da Informação pela Universidade de São Paulo (2021) e pós doutorando pelo Programa de Pós Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba. Durante sua formação foi intercambista pelo Programa Escala/AUGM, bolsista ProEx-UFSCar e PIBIC/CNPq, membro e diretor da Empresa Junior de Biblioteconomia e Ciência da Informação - InfoJr/UFSCar e atuou em bibliotecas públicas, universitárias e especializadas.
Atualmente é professor adjunto do Departamento de Ciência da Informação da Universidade Federal de Rondônia. Desenvolve atividades em diferentes Grupos de pesquisa, coordenando o Laboratório Aberto Contexto e Informação e a Divulga-CI - Revista de Divulgação Científica em Ciência da Informação. Os temas de atuação são: Mediação Editorial, Mediação Cultural, Divulgação Científica e Tecnologias Digitais.
Graduated in Librarianship and Information Science (2010), Master in Linguistics (2013), Master in Science, Technology and Society (2015) from the Federal University of São Carlos and PhD in Information Science from the University of São Paulo (2021) and postgraduate doctoral student at the Graduate Program in Information Science at the Federal University of Paraíba. During his training he was an exchange student at the Escala/AUGM Program, ProEx-UFSCar and PIBIC/CNPq scholarship holder, member and director of the Junior Library and Information Science Company - InfoJr/UFSCar and worked in public, university and specialized libraries.
He is currently an adjunct professor at the Department of Information Science at the Federal University of Rondônia. He develops activities in different research groups, in particular: Laboratory of Interdisciplinary Studies of Discursive Representations of the Contemporary Brazilian Reader (LIRE-UFSCar) and Migrations, Memory and Culture in the Brazilian Amazon (UNIR). The themes of action are: Editorial Mediation, Cultural Mediation and Digital Technologies.