Publicações no BrCris
 

Laêda Bezerra Machado

He holds a degree in Pedagogy from the Faculty of Education of the Federal University of Ceará (1991), a Master's in Education from the Federal University of Pernambuco UFPE (1997) and a PhD in education from the Federal University of Rio Grande do Norte-UFRN (2003). She is a Full Professor at the Education Center at UFPE, linked to the Department of School Administration and Educational Planning. She works as a teacher in the Pedagogy course and other degrees offered by the Education Center of UFPE since 1998. She is a Permanent Professor of the Graduate Program in Education at the Education Center (CE). Leader of the Research Group Education and Social Representations/CNPq. Since 2020 she has been a member of the UFPE / CNPq Scientific Initiation Program Internal Committee. The professor has been a CNPq Research Productivity Scholar since 2012 and a researcher associated with the International Center for Studies in Social Representations and Education Subjectivity at the Carlos Chagas Foundation CIERS-ed, Carlos Chagas Foundation-FCC. Until 2019 she served as co-editor of the journal Revista de Administração Educacional. She is part of the editorial board of the journals: Caderno CEDES-UNICAMP and Revista Práxis Educativa (UEPG) and Administração Educacional (UFPE).
Possui graduação em Pedagogia pela Faculdade de Educação da Universidade Federal do Ceará (1991), Mestrado em Educação pela Universidade Federal de Pernambuco UFPE (1997) e doutorado em educação pela Universidade Federal do rio Grande do Norte-UFRN (2003). É Professora Titular do Centro de Educação da UFPE, vinculada ao Departamento de Administração Escolar e Planejamento Educacional. Atua como docente no curso de Pedagogia e demais licenciaturas oferecidas pelo Centro de Educação da UFPE desde 1998. É professora Permanente do Programa de Pós-graduação em Educação do Centro de Educação (CE). Líder do Grupo de pesquisa Educação e Representações sociais/CNPq. Desde 2020 integra o Comitê interno do Programa de Iniciação Científica da UFPE/CNPq. A docente é bolsista de produtividade em pesquisa do CNPq, desde 2012 e pesquisadora associada ao Centro Internacional de Estudos em Representações Sociais e Subjetividade Educação da Fundação Carlos Chagas CIERS-ed, Fundação Carlos Chagas-FCC. Até 2019 atuou como co-editora do periódico Revista de Administração Educacional. Integra o conselho editorial dos periódicos: Caderno CEDES-UNICAMP e Revista Práxis Educativa (UEPG) e Administração Educacional (UFPE).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •