Billy Edving Muniz Nascimento
Billy holds a bachelor's degree in Biomedicine from the Federal University of Rio de Janeiro (2004), a Master's Degree in Biological Sciences (Physiology) from the Carlos Chagas Filho Institute of Biophysics at UFRJ (2006) and a PhD in Sciences from the Carlos Chagas Filho Institute of Biophysics at UFRJ (2010).
He joined the research group of the Neurobiology Laboratory 2, having participated in several projects related to the study of human emotion. Billy developed his dissertation under the guidance of Prof. Eliane Volchan and Dr Jorge Moll Neto as a CAPES Fellow and the FAPERJ Note 10 program, carrying out a research project in the area of Neuroeconomics, seeking to understand the psychophysiological emotional responses that modulate economic decision making.
Under the guidance of Prof. Eliane Volchan, as CNPq fellows for the Biological Sciences (Physiology) program of the IBCCF-UFRJ, he developed his PhD thesis in the field of research called neuromarketing, applying the knowledge of neurosciences to improve the images of health warnings found in packets of Brazilian cigarettes.
Billy participated with the multidisciplinary research group that has developed the new health warnings for cigarette packs in Brazil.
Founding partner of Forebrain Neurotecnologia Ltda., A Brazilian company pioneering the development of applied neuroscience research services. Forebrain's areas of expertise include neuromarketing, neuroeconomics and neurodesign.
Professor of Consumer Neuroscience / Neuromarketing for business schools such as Ibmec, FGV and ESPM.
Coordinator of the Master in Consumer Neuroscience at ESPM.
Possui graduação em Ciências Biológicas Modalidade Médica pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2004), mestrado em Ciências Biológicas (Fisiologia) pelo Instituto de Biofísica Carlos Chagas Filho da UFRJ (2006) e Doutorado em Ciências pelo Instituto de Biofísica Carlos Chagas Filho da UFRJ (2010).
Integrou o grupo de pesquisa do Laboratório de Neurobiologia 2, tendo participado em diversos projetos ligados ao estudo da emoção humana. Desenvolveu sua dissertação sob orientação da Profa Eliane Volchan e do Dr Jorge Moll Neto como bolsista CAPES e do programa FAPERJ Nota 10, realizando projeto de pesquisa na área de Neuroeconomia, buscando entender as respostas emocionais psicofisiológicas que modulam a tomada de decisão econômica.
Sob orientação da Profa Eliane Volchan, como bolsistas CNPq pelo programa de Ciências Biológicas (Fisiologia) do IBCCF-UFRJ, desenvolveu sua tese de doutorado na área de pesquisa denominada neuromarketing, aplicando o conhecimento de neurociências para aprimorar as imagens de advertências sanitárias encontradas nos maços de cigarro brasileiros.
Integrou o grupo de pesquisa multidisciplinar que tem desenvolvido as novas advertências sanitárias para maços de cigarro no Brasil.
Sócio-fundador da Forebrain Neurotecnologia Ltda., empresa brasileira pioneira a desenvolver serviços de pesquisa em neurociências aplicada. As áreas de atuação da Forebrain incluem o neuromarketing, a neuroeconomia e o neurodesign.
Professor de Neurociência do Consumo/Neuromarketing para escolas de negócio como Ibmec, FGV e ESPM.
Coordenador do Master em Neurociência do Consumidor da ESPM.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos