Publicações no BrCris
 

Sylvana Melo dos Santos

Graduated, Master of Science and Doctor of Sciente in Civil Engineering from the Federal University of Pernambuco (UFPE), with a period of 2 years of studies (sandwich doctorate) in Germany (Institut für Erdmessung - Universität Hannover). She is currently Full Professor at UFPE, Department of Civil and Environmental Engineering. Permanent member of the Graduate Program in Civil Engineering (PPGEC) at UFPE, the Graduate Program in Civil and Environmental Engineering (PPGECAM) at UFPE and the Professional Master's Degree in National Network in Management and Regulation of Water Resources (ProfAgua). She coordinated the PPGECAM from 2010 to 2012 and the ProfÁgua (UFPE) from 2019 to 2021. She coordinates/works on projects in the area of Civil Engineering, with an emphasis on Hydrology, mainly on the following topics: groundwater, soil subsidence, alternative technologies for the semiarid (cisterns) and compensatory techniques for urban drainage (ecological roofs).
Possui graduação, mestrado e doutorado em Engenharia Civil pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), com um período de 2 anos de estudos (doutorado sanduíche) na Alemanha (Institut für Erdmessung - Universität Hannover). Atualmente é Professora Titular da UFPE, Departamento de Engenharia Civil e Ambiental. Membro permanente do Programa de Pós-Graduação em Engenharia Civil (PPGEC) da UFPE, do Programa de Pós-Graduação em Engenharia Civil e Ambiental (PPGECAM) da UFPE e do Mestrado Profissional em Rede Nacional em Gestão e Regulação de Recursos Hídricos (ProfAgua). Coordenou o PPGECAM de 2010 a 2012 e o ProfÁgua (UFPE) de 2019 a 2021. Coordena/atua em projetos na área de Engenharia Civil, com ênfase em Hidrologia, principalmente nos seguintes temas: água subterrânea, subsidência do solo, tecnologias alternativas para o semiárido (cisternas) e técnicas compensatórios para drenagem urbana (telhados ecológicos).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •