Mônia Aparecida da Silva
Associate Professor at the Department of Psychology at the Federal University of São João del-Rei (UFSJ) and in the Graduate Program in Psychology at UFSJ, Emphasis 2: Institutions, Health, and Society. Currently serving as the Coordinator of the Graduate Program in Psychology (Master's and Doctorate) at UFSJ. She holds a PhD in Psychology from the Graduate Program in Psychology at the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS) with the research "Validation and development of norms for interpretation of the Dimensional Inventory for Child Development Assessment (IDADI)," funded by the National Council for Scientific and Technological Development (CNPq). Graduated in Psychology from the Federal University of São João del-Rei (UFSJ, 2007) and holds a masters degree in psychology, concentration area in Mental Health (UFSJ, 2011). Doctor in Psychology (2013-2017) from the Graduate Program in Psychology at UFRGS. Specialist in Psychological Assessment accredited by the Regional Psychology Council of Minas Gerais (CRP-MG). Served as a clinical internship supervisor in psychological assessment at the Psychological Assessment Center (CAP-UFRGS) from 2013 to 2016. Invited lecturer for specialization courses in the areas of human development and psychological assessment in Brazil. A member of the Study, Application, and Research Group in Psychological Assessment (GEAPAP-UFRGS), the workgroup (GT) Assessment and Intervention in Child and Adolescent Development of the National Association of Research and Graduate Studies in Psychology (ANPEPP), and the Mental Health and Social Reintegration Research Group at UFSJ under CNPq. Author of the instruments Dimensional Inventory for Child Development Assessment (IDADI) and the Dimensional Inventory for Child Development Brief (IDADI-Brief). Engages in research activities primarily focused on the following topics: developmental psychology; psychological assessment; assessment and intervention in neurodevelopmental disorders; construction, adaptation, validation, and standardization of measurement instruments; and evaluation of health programs.
Professora Adjunta do Departamento de Psicologia da Universidade Federal de São João del-Rei (UFSJ) e do Programa de Pós-Graduação em Psicologia da UFSJ na Linha 2, Instituições, Saúde e Sociedade. Atual coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Psicologia (Mestrado e Doutorado) da UFSJ. Pós-doutora em Psicologia pelo Programa de Pós-Graduação em Psicologia da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) com o projeto "Validation and development of norms for interpretation of the Dimensional Inventory for Child Development Assessment (IDADI)", financiado pelo Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq). Graduada em Psicologia pela Universidade Federal de São João del-Rei (UFSJ, 2007) e mestre em Psicologia, linha de concentração Saúde Mental (UFSJ, 2011). Doutora em Psicologia (2013-2017) pelo Programa de Pós-Graduação em Psicologia da UFRGS. Especialista em Avaliação Psicológica pelo Conselho Regional de Psicologia de Minas Gerais e em Intervenções Precoces Baseadas no Método Denver pelo Centro Universitário Celso Lisboa. Atuou como supervisora de estágio clínico em avaliação psicológica no Centro de Avaliação Psicológica (CAP-UFRGS) de 2013 a 2016. Foi professora convidada de cursos de especialização nas áreas de desenvolvimento humano e avaliação psicológica no Brasil. É membro do Grupo de Estudo, Aplicação e Pesquisa em Avaliação Psicológica (GEAPAP-UFRGS), do grupo de trabalho (GT) Avaliação e Intervenção no Desenvolvimento Infantil e Adolescente da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-graduação em Psicologia (ANPEPP) e do Grupo de Pesquisa em Saúde Mental e Reinserção Social da UFSJ no CNPq. É autora dos instrumentos Inventário Dimensional de Avaliação do Desenvolvimento Infantil (IDADI) e do InventárioDimensional de Avaliação do Desenvolvimento Infantil-Breve (IDADI-Breve). Desenvolve atividades de pesquisa que envolvem, principalmente, os seguintes temas: psicologia do desenvolvimento; avaliação psicológica; avaliação e intervenção nos transtornos do neurodesenvolvimento; construção, adaptação, validação e normatização de instrumentos de medida e avaliação de programas de saúde.
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