idalina vieira aoki
Graduated in Bachelor of Chemistry with Technological Attributions from the University of São Paulo (1977), Master's in Chemical Engineering from the University of São Paulo (1982) and Ph.D. in Chemical Engineering from the University of São Paulo (1987). She is currently Associate Professor at the University of São Paulo in the Department of Chemical Engineering. He has experience in the area of #8203;#8203;Chemical and Materials Engineering, having researched in Corrosion, working mainly on the following topics: atmospheric corrosion, corrosion inhibitors and treatment of metallic surfaces such as carbon steel and aluminum with polysilanes and hybrid coatings. Currently the focus of his research is on the development of microcapsules containing self-healing agents or inhibitors to be added to paints and also the development of nanoreservoirs obtained by the layer-by-layer method containing corrosion inhibitors on silica nanoparticles, haloisite mineral and nanotubes of carbon.
Possui graduação em Bacharel Em Química Com Atribuições Tecnológicas pela Universidade de São Paulo (1977), mestrado em Engenharia Química pela Universidade de São Paulo (1982) e doutorado em Engenharia Química pela Universidade de São Paulo (1987). Atualmente é Professora Associada da Universidade de São Paulo no departamento de Engenharia Química. Tem experiência na área de Engenharia Química e de Materiais tendo pesquisado em Corrosão, atuando principalmente nos seguintes temas: corrosão atmosférica, inibidores de corrosão e tratamento de superfícies metálicas tais como aço carbono e alumínio com polissilanos e revestimentos híbridos. Atualmente o foco da sua pesquisa está no desenvolvimento de microcápsulas contendo agentes de autorreparação ou inibidores para serem aditivados em tintas e também o desenvolvimento de nanorreservatórios obtidos pelo método layer-by-layer contendo inibidores de corrosão sobre nanopartículas de sílica, mineral haloisita e nanotubos de carbono.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Pesquisas
- Ensino
- Identidade
- Ver todos