Publicações no BrCris
 

Renata Lopes Cordeiro

Degree in Education with specialization in literacy by the Catholic University of Brasilia (1992) Specialization in Early Childhood Education from the Catholic University of Brasilia (2006), Clinical Psychology and the Institutional UNICESP (2006), Neuropedagogia (2011) Clinical Psychoanalysis (2012). Master in Education from the Faculty of Education at the University of Brasilia-UnB (2015). He served as educational coordinator at an intermediate level of regional coordination Guará Teaching (2001) worked at the Pedagogical Workshop creating and crafting games to help students with special educational needs. He served as an educator in the Team Specialized Support Learning (EEAA) of Guara. She was a professor of Graduate Studies in Psychology classes. Assumed positions of Educational Management as Director, Deputy Director and Teaching Supervisor in primary schools and Early Childhood Education. It was regent teacher in reverse integration classes and special classes. It's elementary school teacher in the State Department of Education of the Federal District for twenty-seven years. Is interested in issues of teaching practice from the perspective of inclusive school with an emphasis on literacy.
Graduada em Pedagogia com Especialização em Alfabetização pela Universidade Católica de Brasília (1992) Especialização em Educação Infantil pela Universidade Católica de Brasília (2006), Psicopedagogia Clínica e Institucional pelo UNICESP (2006), Neuropedagogia (2011) Psicanálise Clínica (2012). Mestre em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade de Brasília-UnB (2015). Atuou como coordenadora pedagógica em nível intermediário da Coordenação Regional de Ensino do Guará (2001) Trabalhou na Oficina Pedagógica criando e confeccionando jogos para auxiliar alunos com necessidades educacionais especiais. Atuou como pedagoga na Equipe Especializada de Apoio à Aprendizagem (EEAA) do Guará. Foi professora de Pós-Graduação em turmas de Psicopedagogia. Assumiu cargos de Gestão Pedagógica como Diretora, Vice-diretora e Supervisora Pedagógica em escolas de Ensino Fundamental e Educação Infantil. Foi professora regente em turmas de integração inversa e classes especiais. Foi professora de Ensino Fundamental na Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal desde 1988, totalizando 32 anos de magistério. Atuou como docente universitária no Centro Universitário Estácio de Brasília. Foi pedagoga Equipe Especializada de Apoio à Aprendizagem do Núcleo Bandeirante em 2018, 2019 e 2020 Interessa-se por questões da prática docente na perspectiva da escola inclusiva, com ênfase na alfabetização. Possui formação em Design de Interiores pelo SENAC DF certificada em 2020. Desenvolveu vários projetos nesta área em 2019. Tem preferência por Design Residencial e Comercial com enfoque em espaços pedagógicos.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •