Publicações no BrCris
 

Camila Bastos Bacellar

Currently works as a substitute professor at the Art Institute of the Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), working in the Department of Artistic Languages ​​with a focus on teaching practical disciplines: Theatre, Performance, Dance and also Expanded Visual Arts, Site-Specific Art and Socially Engaged Art. Researcher of the relationships between feminisms, gender and sexuality studies, decolonial studies, art and Latin American activism. In 2021, she participated as a collaborator with the ELAS+ Fund. In 2020, an essay was published in the book Pensamentos Feministas Nowadays: Sexualidades no South Global, organized by Heloisa Buarque de Hollanda. Between 2019 and 2020, she served as a substitute professor at the Department of Arts at Universidade Federal Fluminense (UFF). Between 2019 and 2018, she worked on university extension projects with Casa Nem (RJ). PhD in Performing Arts in the line Performances: Bodies, Images, Languages ​​and Cultures from the Postgraduate Program in Performing Arts at the Federal University of the State of Rio de Janeiro (UNIRIO). Master in Museistic Studies and Criticism by the Estudios Independientes Program (PEI) of the Museo d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA), whose title is awarded by the Department of Spanish Philology of the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), and whose orientation is Academic Theory of research was by Paul B. Preciado. Bachelor in Performing Arts/Interpreting from the Federal University of the State of Rio de Janeiro (UNIRIO). Bachelor in Social Sciences from the Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ). She has experience in Feminist Studies and Decolonial Studies, with articles published in specialized journals. She is a founding member of the collective Teatro de Operações, was a collaborator of the collective La Pocha Nostra (2010-2015), both acting at the intersection between art, politics and critical pedagogies.
Professora substituta do Instituto de Artes da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), atuando no Departamento de Linguagens Artísticas com foco no ensino das disciplinas práticas: Teatro, Performance, Dança e Tópicos Especiais em Artes Visuais. Artista e pesquisadora das relações entre arte, feminismos e ativismos latino-americanos, foi orientanda de Paul B. Preciado (PEI/MACBA, 2012). Autora de capítulo do livro Pensamentos Feministas Hoje: Sexualidades no Sul Global, organizado por Heloisa Buarque de Hollanda. Em 2021 colaborou com Fundo ELAS+. De 2019 à 2020 foi professora substituta do Departamento de Artes da Universidade Federal Fluminense (UFF). Entre 2019 e 2018 atuou em projetos de extensão universitária junto a Casa Nem (RJ) com foco na produção audiovisual independente, ministrando aulas de expressão corporal, teatro e performance, preparando elenco e co-produzindo 7 curta-metragens. Doutora em Artes Cênicas na linha Performances: Corpos, Imagens, Linguagens e Culturas do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO). Mestre em Estudos Museísticos e Teoria Crítica pelo Programa de Estudios Independientes (PEI) do Museo d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA), cuja orientação acadêmica da pesquisa foi de Paul B. Preciado. Bacharel em Artes Cênicas/Interpretação pela UNIRIO. Bacharel em Ciências Sociais pela UFRJ. Possui experiência em Estudos Feministas, Estudos de Gênero e de Sexualidade e Estudos Descoloniais, com artigos publicados em periódicos especializados. Membro fundadora do coletivo Teatro de Operações, foi colaboradora do coletivo La Pocha Nostra (2010-2015), ambos dedicados a atuar na intersecção entre arte, política e pedagogias críticas.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •