Publicações no BrCris
 

BENNY KRAMER COSTA

Ph.D. and a post-doctorate at Management of the University of São Paulo (1999 and 2006 respectively), Master at Management on the Federal University of Rio Grande do Norte (1991) and a degree in Economic Sciences from the Federal University of Rio Grande do Norte (1985). He is currently a Full Professor and Researcher at the Graduate Program in Business Management at Universidade Nove de Julho - UNINOVE, and Full Professor at the Department of Public Relations, Advertising and Tourism at the School of Communications and Arts at the University of São Paulo - USP. He was Dean, Professor and Researcher of the Professional Masters in Administration Sports Management, at UNINOVE, since its creation in October 2012 until March 2017. Organized six books focusing on strategy and tourism. He was Editor-in-Chief of Iberoamerican Strategy Review - RIAE, from its foundation until 2014. He was Deputy Editor of Podium - Sport, Tourism and Leisure Review, from 2017 to 2018. He is currently General Editor of Podium - Sport, Tourism and Leisure Review, since 2019. Leader of the Research Group at CNPq, entitled Strategy and Competitiveness; and Vice Leader of the Research Group at CNPq called Management, Strategy and Innovation in Creative Activities (GEIC). Coordinate and coordinated research projects funded by CNPq: (1) CNPq Project (UNIVERSAL) [431232/2018-0] - Stakeholder Engagement in the Value Co-creation of Tourism Activity: A Systematic, Proactive and Empirical Investigation, from 2019 to 2023; (2) CNPq Project (UNIVERSAL) [455074/2014-3] - Co-creation of Value and Stakeholders in Tourist Destinations and in the Sports Industry: An Investigation in Cities in Brazil, from 2014 to 2018; (3) CNPq Project (UNIVERSAL) [401290/2010-7] - Stakeholders and Strategies in the Brazilian Tourism Sector: An Investigation in Locations. Has experience in the area of Administration, with an emphasis on Strategy, working mainly on the following topics: competitiveness, stakeholders, value co-creation, scenarios, competitiveness, strategy implementation and project management. He is also active in marketing and governance, and in areas such as tourism.
Possui doutorado e pós-doutorado em Administração pela Universidade de São Paulo (1999 e 2006 respectivamente), mestrado em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1991) e graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1985). Atualmente é Professor Titular e Pesquisador do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho - UNINOVE, e Professor Livre-Docente do Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo - USP. Conselheiro Suplente do Conselho Municipal de Turismo da Cidade de São Paulo (2020-atual). Foi Diretor, Professor e Pesquisador do Mestrado Profissional em Administração - Gestão de Esportes, da UNINOVE, desde sua criação em outubro de 2012 até março de 2017. Organizou 6 livros com foco em estratégia e turismo. Foi Editor-Chefe da Revista Iberoamericana de Estratégia - RIAE, de sua fundação até 2014. Foi Editor-Adjunto da Podium - Sport, Tourism and Leisure Review, de 2017 até 2018. Atualmente é Editor Geral da Podium - Sport, Tourism and Leisure Review. Líder do Grupo de Pesquisa no CNPq, intitulado Estratégia e Competitividade no CNPq; e Vice Líder do Grupo de Pesquisa no CNPq denominado Gestão, Estratégia e Inovação em Atividades Criativas (GEIC). Coordenou projetos de pesquisa financiados pelo CNPq: (1) Projeto CNPq (UNIVERSAL) [431232/2018-0] - Engajamento de Stakeholders na Cocriação de Valor da Atividade do Turismo: Uma Investigação Sistemática, Propositiva e Empírica, de 2019 até 2023; (2) Projeto CNPq (UNIVERSAL) [455074/2014-3] - Cocriação de Valor e Stakeholders em Destinos Turísticos e no Setor do Esporte: Uma Investigação em Cidades do Brasil, de 2014 até 2018; (3) Projeto CNPq (UNIVERSAL) [401290/2010-7] - Stakeholders e Estratégias no Setor Turístico Brasileiro: Uma Investigação em Localidades.Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Estratégia, atuando principalmente nos seguintes temas: competitividade, stakeholders, cocriação de valor, cenários, competitividade, implementação de estratégias e gestão de projetos. Atua também em marketing e governança, e em áreas como turismo e esporte.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •