Publicações no BrCris
 

Marcos Vinicius Borges Teixeira Lima

I have a bachelor's degree (2001) and a master's degree (2002) in Physics from the University of Brasilia, a master's degree (2004) and a Ph.D. (2008) in Physics from the University of Chicago. I was a postdoctoral researcher at the University of Pennsylvania (2008-2010) and at the University of Sao Paulo (2010-2011). I am currently a Professor at the Physics Institute of the University of Sao Paulo, a member of the Laboratorio Interinstitucional de e-Astronomia (LIneA) and a member of the Dark Energy Survey (DES) and the Vera Rubin's Observatory Legacy Survey of Space and Time (LSST). I was previously a member of the Sloan Digital Sky Survey (SDSS) (2015-2019) and an affiliated member of the Brazilian Academy of Sciences (ABC) (2015-2020). I work on Astrophysics and Cosmology, with focus on Galaxy Clusters, Large-Scale Structure, Photometric Redshifts, Gravitational Lensing, Statistical Methods, Modified Gravity, N-body Simulations.
Possui graduação (2001) e mestrado (2002) em Física pela Universidade de Brasília, mestrado (2004) e doutorado (2008) em Física pela University of Chicago. Foi pesquisador pós-doutor na University of Pennsylvania (2008-2010) e na Universidade de São Paulo (2010-2011). Atualmente é Professor Doutor no Instituto de Física da Universidade de São Paulo, membro do Laboratório Interinstitucional de e-Astronomia (LIneA) e membro das colaborações internacionais do Dark Energy Survey (DES) e do Vera Rubin's Observatory Legacy Survey of Space and Time (LSST). Foi membro do Sloan Digital Sky Survey (SDSS) (2015-2019) e membro afiliado da Academia Brasileira de Ciências (ABC) (2015-2020). Tem experiência na área de Física, com ênfase em Astrofísica e Cosmologia, atuando principalmente nos seguintes temas: Galaxy Clusters, Large-Scale Structure, Photometric Redshifts, Gravitational Lensing, Statistical Methods, Modified Gravity, N-body Simulations.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •