Renato Santiago Nagasako
Master's degree in Communication from Faculdade Cásper Líbero, with a line of research and dissertation based on the following themes: filter bubble, google, search culture, internet and like economy. Graduated in Social Communication - Advertising from Universidade Anhembi Morumbi (2008), graduated in Social Communication - Journalism from Universidade Anhembi Morumbi (2012).
Professor at the Business School of Universidade Anhembi Morumbi, with main disciplines related to Project Management, Digital Marketing, Content Marketing and Growth Hacking. Corporate role as Marketing coordinator, focusing on Creation, Content and Inbound Marketing, Copywriting, Digital Marketing, Growth and Product Marketing.
Mestre em Comunicação na Contemporaneidade pela Faculdade Cásper Líbero, com linha de pesquisa e dissertação baseada nos seguintes temas: filtro bolha, google, cultura de busca, internet e economia do curtir. Possui graduação em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda pela Universidade Anhembi Morumbi (2008), graduação em Comunicação Social - Jornalismo pela Universidade Anhembi Morumbi (2012).
Professor da Escola de Negócios da Universidade Anhembi Morumbi, com principais disciplinas relacionadas a Gestão de Projetos, Marketing Digital, Marketing de Conteúdo e Growth Hacking. Atuação corporativa como coordenador de Marketing, com foco em Criação, Conteúdo e Inbound Marketing, Copywriting, Marketing Digital, Growth e Marketing de Produtos.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
