Pedro de Assis Pereira Scudeller
Bachelor of Laws by the University of São Paulo (2012), having done part of his undergraduate studies within the Master en Droit Économique programme of the Institut d'Études Politiques de Paris (Sciences Po), where he also developed his final thesis. Mr. Scudeller has obtained his Master's Degree in Communication and Consumer Practices at Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP), where he is currently pursuing a doctoral degree (Ph.D) as a full scholarship recipient (CAPES Prosup Integral). Mr. Scudeller is a member of the CNPq Research Group Juvenália: aesthetics, generational, racial and gender issues in communication and consumption. He is also part of the Brazilian team of the international research network CLACSO, in the "infancias y Juventudes" working group, now developing the project "Urban Youth Activisms: aesthetics, migration, racial and gender issues"He also has professional experience in international law, international organizations and communication, having worked at the United Nations Secretariat in New York. Main research fields are communication and consumption, art, aesthetics and remix culture.
Possui graduação em Direito pela Universidade de São Paulo (2012), tendo realizado parte de seus estudos de graduação no programa de Master en Droit Économique do Institut d'Études Politiques de Paris (Sciences Po), onde posteriormente desenvolveu, como pesquisador, sua Tese de Láurea. É mestre em Comunicação e Práticas do Consumo pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP), e atualmente doutorando no mesmo programa, como bolsista CAPES PROSUP integral, e faz parte do Grupo de Pesquisa CNPq Juvenália: questões estéticas, geracionais, raciais e de gênero na comunicação e no consumo. Integra, ainda, a equipe brasileira da rede de investigação CLACSO no Grupo de Trabalho "Infancias y Juventudes", com o projeto de pesquisa "Ativismos juvenis urbanos: questões estéticas, migratórias, raciais e de gênero". Tem experiência profissional nas áreas de Direito Internacional, Organizações Internacionais e Comunicação, tendo atuado junto ao Secretariado da Organização das Nações Unidas em Nova York. Pesquisa comunicação e consumo, arte, estética e cultura remix.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
