EDUARDO CAMPOS PELLANDA
Graduation in Advertising and Propaganda by the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul (1998), Master in Social Communication from the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul (2001) and Doctorate in Social Communication by the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul (2005 ). It has two post-doctorates by Massachusetts Institute of Technology (MIT) - Boston - USA. He is currently a professor of deserving the pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul and a member of the Postgraduate Program in Communication of the Same Institution. Coordinator of the Mobility Research Laboratory and Media Convergence (UBILAB). He has experience in the area of applied social sciences, with emphasis on journalism and communication technologies, acting mainly in the following topics: mobility, internet, convergence, and cyberspace. He has already researched companies such as HP, group RBS and Globo.com and entities like UNICEF and WAN-IFRA-World Association of News Publishers. He oriented 16 master's and 10 doctorates. In 2021 he gained honorable mention of the Capes Tesese Guidance Award.
Graduação em Publicidade e Propaganda pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1998), mestrado em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2001) e doutorado em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2005). Possui dois Pós-Doutoramentos pelo Massachusetts Institute of Technology (MIT) - Boston - EUA. Atualmente é professor Titular por merecimento da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul e membro do programa de Pós-Graduação em Comunicação da mesma instituição. Coordenador do Laboratório de pesquisa em mobilidade e convergência midiática (UBILAB). Bolsista de Produtividade PQ2 do CNPQ. Tem experiência na área de Ciências Sociais Aplicadas, com ênfase em Jornalismo e Tecnologias da Comunicação, atuando principalmente nos seguintes temas: mobilidade, internet, converência, e ciberespaço. Já pesquisou para empresas como HP, Grupo RBS e Globo.com e entidades como UNICEF e WAN-IFRA - World Association of News Publishers. Orientou 16 mestrados e 10 doutorados. Em 2021 ganhou Menção Honrosa do Prêmio CAPES de orientação de tese.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Pesquisas
- Ensino
- Serviço
- Identidade
- Ver todos
