Publicações no BrCris
 

Charles Lincoln Kenji Yamamura

Doctor of Science (Sc.D) in Industrial Engineering/ Systems Engineering/ Product Development at the Polytechnic School of the University of São Paulo. Master of Science in Business Administration from Fundação Getulio Vargas (1993) and MBA from Yale University (2003). Bachelor in Law from University of São Paulo (1986). Extensive experience in Product Development. Portfolio Planning and Strategy, Market Intelligence and Analytics in the global automobile industry - Nissan Motor Corporation (Japan), Toyota, Volkswagen, Fiat Chrysler, Yamaha and JAC Motors (China). Professional experience and market knowledge of Brazil, USA, Japan, China, Germany, France, UK, Italy, India, Argentina, and Mexico. Applied seminar on the Internet-of-Things, Industry 4.0, and Artificial Intelligence to business executives of the industrial sector in Rhode Island (USA), Monterrey and Leon (Mexico) (2017). Taught Marketing Management and Sales Planning at Faculdades Oswaldo Cruz and Universidade Bandeirante. Fluent in Portuguese, English, Japanese, and Spanish. Intermediate knowledge of French. Research on Vehicle Electrification; Machine Learning applied to New Product Design, Development, and Strategy. Published articles on Artificial Intelligence applied to product strategy and Vehicle eletrification.
Doutorado em Engenharia de Produção/ Engenharia de Sistemas/ Desenvolvimento de Produtos pela Escola Politécnica da Universidade de São Paulo. Possui mestrado em Administração de Empresas pela Fundação Getulio Vargas (1993) e mestrado profissional pela Yale University (2003). Graduado em Direito pela Universidade de São Paulo (1986). Experiência em Desenvolvimento de Produtos, Planejamento e Estratégia de Portfolio, Inteligência e Análise de Mercado na indústria automobilística global - Nissan Motor Corporation (Japão), Toyota, Volkswagen, Fiat Chrysler, Yamaha, e JAC Motors (China). Experiência profissional e conhecimento dos mercados do Brasil, Estados Unidos, Japão, China, Alemanha, França, Itália, Reino Unido, India, Argentina e México. Aplicou seminários sobre Indústria 4.0, Internet das Coisas e Inteligência Artificial para executivos de empresas do setor industrial em Rhode Island (EUA), Monterrey e Leon (Mexico) (2017). Lecionou Administração de Marketing, Planejamento de Vendas nas Faculdades Oswaldo Cruz e Universidade Bandeirante. Fluente em português, inglês, japonês e espanhol. Conhecimento intermediário do idioma francês. Pesquisa em Eletrificação Veicular; Machine Learning aplicado a Projeto, Desenvolvimento e Estratégia de Novos Produtos. Artigos publicados sobre inteligência Artificial aplicada a decisões estratégicas de produtos e eletrificação veicular.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •