Patricia Augustin Jaques Maillard earned her PhD in Computer Science from Universidade Federal do Rio Grande do Sul, with doctoral internship at the Laboratory of Informatics of Grenoble, France. She also had a post-doctoral scholarship at Carnegie Mellon, at Human-Computer Interaction Institute. She is currently a professor and researcher at the Program of Graduate Studies in Informatics (PPGInf) at Universidade Federal do Paraná (UFPR). Likewise, she published several articles in national and international journals and papers in conference proceedings, besides editing books and writing some chapter books. Furthermore, she had received two awards for best conference papers and various rewards related to the work of supervised students. Patricia is Associate Editor of IEEE Transactions on LearningTechnologies(TLT) and is on the Editorial Board of the Springer Journal on Multimodal User Interfaces; she also participated of the program committee of many renowned national and international conferences on Artificial Intelligence and Computers in Education, such as ITS, ACII and others. Patricia was the coordinator of a Project of international cooperation with France CAPES / COFECUB PRAIA (2006-2010), Brazilian coordinator of the project STIC-AMSUD ACAI (2011-2012), and international coordinator of the STIC-AMSUD project (2018-2019), called EMPATIA. She works in Artificial Intelligence applied to Education. Patricia is a fellow of a CNPq technological productivity scholarship.
Patrícia Jaques Maillard, bolsista de produtividade do CNPq (PQ2), é doutora em Ciência da Computação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, com estágio de doutorado no Laboratório de Informática de Grenoble, na França. Realizou pós-doutorado na Carnegie Mellon em 2012, no Human Computer Interaction Institute. Atualmente é professora colaborador e pesquisadora no Programa de Pós-Graduação em Informática (PPGInf) na Universidade Federal do Paraná (UFPR), onde orienta alunos de mestrado e doutorado. Atua na área de Ciência da Computação, com ênfase em Inteligência Artificial aplicada à Educação. Publicou diversos artigos em periódicos especializados e vários trabalhos em anais de eventos, além de editar livros e escrever capítulos de livros voltados ao tema de Inteligência Artificial aplicada à Educação e Informática na Educação, tendo recebido diversos prêmios de melhor artigo ou trabalho de pesquisa. Foi Coordenadora do Comitê de Programa do CSBC-WIE 2010, chair da Trilha de Inteligência Artificial do SBIE-WIE 2011 e coordenadora geral do DesafIE 2016. A profa. Patrícia também é editora associada do IEEE Transactions on Learning Technologies (TLT) e faz parte do Editorial Board do Springer Journal on Multimodal User Interfaces, além de participar do comitê de programa de várias conferências nacionais e internacionais renomadas em Informática na Educação, Inteligência Artificial e Computação Afetiva (tais como ITS, ACII, SBIE, SBIA, etc). Foi membro da Comissão Especial de Informática na Educação do SBC nos anos de 2011, 2012, 2015, 2016 e 2017. Patricia foi coordenadora do projeto CAPES/COFECUB PRAIA (2006-2010), coordenadora do lado brasileiro do projeto STIC-AMSUD ACAI (2011-2012) e coordenadora internacional de projeto STIC-AMSUD Empatia (2018-2019). Atua na área de Ciência da Computação, com ênfase em Inteligência Artificial aplicada a Educação.