Richard Miskolci is Full Professor of Sociology at the Federal University of São Paulo (UNIFESP), Brazil, and Visiting Scholar at Complutense University (Madrid, Spain). His most recent research is on disinformation. Miskolci is a researcher of the National Council on Scientific and Technological Development (CNPq). He was a visiting scholar in the University of Chicago, University of Michigan, and University of California. He is a senior visiting scholar at the Universidad Complutense de Madrid, Spain.
Miskolci has researched the uses of Information and Communication Technologies for around 15 years, he published the first Brazilian compilation on Digital Sociology (2016), and also created the WG Digital Sociology of the Brazilian Sociological Society. He is a member of the International Sociological Association Research Committee Futures Research and also a member of the Thematic Group Digital Sociology.
Richard Miskolci é Professor Titular de Sociologia do Departamento de Medicina Preventiva da UNIFESP, pesquisador do CNPq e coordenador do Quereres - Núcleo de Pesquisa em Diferenças, Direitos Humanos e Saúde. Atualmente é Pesquisador Visitante na Universidade Complutense de Madrid. É docente do Programa de Pós-Graduação em Saúde Coletiva (UNIFESP). Foi coordenador adjunto da área de Sociologia na CAPES entre 2014 e 2018. Doutor em Sociologia pela USP (2001), fez estágio sanduíche na Universidade de Chicago e desenvolveu estágios pós-doutorais, com bolsa FAPESP, na Universidade de Michigan e na Universidade da Califórnia. É membro da International Sociological Association e da Sociedade Brasileira de Sociologia. É parecerista do CNPq, da CAPES, da FAPESP, da FAPERJ, do FONCyT (Argentina) e de diversos periódicos na área de ciências sociais. Dedica-se à pesquisa e orientação sobre usos das Tecnologias da Informação e Comunicação, tendo criado o GT Sociologia Digital da SBS e dois livros nesta linha investigativa. Sua pesquisa atual é sobre desinformação em saúde e seu livro mais recente é "Batalhas Morais: política identitária na esfera pública técnico-midiatizada" (2021).